nebzen Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 hvordan installere database på lokalt maskin? og hvilken bør jeg velge med tanke på at jeg skal aksessere databasen via et java program? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 se på mysql f.eks., har brukt det en del og det funker utmerket =) lett å sette opp og kombinere med det meste. Men det finnes vel en del andre også Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 se på mysql f.eks., har brukt det en del og det funker utmerket =) lett å sette opp og kombinere med det meste. Men det finnes vel en del andre også 5905290[/snapback] Tja, hvis han skal ha en gratis database på Windows så er det i hvert fall fire alternativer: MySQL, PostgreSQL, Microsoft SQL Server Express, og Oracle Express (heter den vel). Teknologisk sett ligger vel Microsoft og Oracle i teten her, mens MSSQL og PostgreSQL er de desidert enkleste å installere (Jeg har ikke prøvd denne versjonen av Oracle, men Oracle generelt har tidvis noe problemer). Av disse databaseserverene har i hvert fall MSSQL og PostgreSQL gode verktøy for administrasjon, men merk at SQL Server Management Studio må lastes ned separat. Igjen, Oracle har jeg ikke testet, men jeg vil tro at også de har et godt administrativt grensesnitt til sin databaseserver. Personlig kjenner jeg ikke til noe slikt for MySQL, for PhpMyAdmin krever som navnet sier... PHP. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Personlig kjenner jeg ikke til noe slikt for MySQL, for PhpMyAdmin krever som navnet sier... PHP. 5905780[/snapback] MySQL Administrator. Noe slikt du sikter til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå