WiSLE Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Heisann folkens.. Har for første gang handlet fra utlandet. På en sending jeg etterlyste fikk jeg dette svaret; Hei! Her forlanger Tollvesenet enten en faktura, eller en bekreftelse fra avsender på at dette er en gave. Har vært åpnet for tollkontroll. Det er en mail jeg har fått fra posten. Datert ; 10.58 (6 timer siden) Jeg har ikke svart på denne mailen. På pakkesporinga så står dette; Dato Kl Hendelse Poststed 11.04.06 11.58 FRIGJORT FRA IMPORTTOLLEN 0024 OSLO Vil det si at min pakke har gått igjennom tollen? Eller ligger den fremdeles hos tollkontoret ellernosånt? Drar på TG i morgen. Hva er sannsynligheten for at jeg får denne varen? Her er en pakkesporing fra andre ting jeg mottar til min adresse 22.03.06 17.21 UTLEVERT 1215 OSLO 22.03.06 09.39 ANKOMMET POSTKONTOR 1215 OSLO (MORTENSRUD) 21.03.06 18.51 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 wild guess, men tror posten kan svare deg bedre på det der. Tlf. 810 00 710 Lenke til kommentar
Bootsy Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Siden dette er noe du har handlet kan du nok se langt etter å få denne gjennom som en gave. Har varen en verdi over 200 kroner så må du betalle mva på den. Tollen trenger derfor en faktura. Min erfaring er at fortollingen tar tid, du får nok ikke denne før over påske. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Siden dette er noe du har handlet kan du nok se langt etter å få denne gjennom som en gave. Har varen en verdi over 200 kroner så må du betalle mva på den. Tollen trenger derfor en faktura. Min erfaring er at fortollingen tar tid, du får nok ikke denne før over påske. 5905553[/snapback] Har faktisk pratet med posten og fikk beskjed om at pakken var sendt og vil komme til mitt postkontor i morgen før kl 12.00..... Gikk igjennom tollen. Varene er kjøpt i utlandet av en tredjeperson, som sender dette inn til Norge. Tollerne må tru at detta var hash eller no:P Han hadde bare tatt litt bakepapir/pakkepapir og snurret den inn i en hau med teip rundt... Vil også si at jeg har pratet MYE med tollkontoret og MYE med posten, via mail og telefon.. For og få varen før TG Endret 11. april 2006 av WiSLE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå