Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Advarsel: NGT ADSL 2+ og restart av router


Anbefalte innlegg

Kan hende dette har blitt advart om før, men fant ikke noe på søk.

 

Fikk ADSL 2+ i går fra NGT, og alt funket fint til jeg restartet routern. Da ville den ikke koble seg tilbake på nettet, og jeg måtte ringe kundeservice (45 min i kø), og de fikk linja opp igjen med en gang.

 

Så skulle jeg flytte på routern i dag, og koblet den av, og på igjen. Samme problem, ville ikke koble seg til internett.

 

Måtte ringe kundeservice på nytt (30 min i kø - wee), og fikk bekreftet at dette var et kjent problem, antageligvis med noe firmware i sentralen. I mellomtiden bekreftet han også at jeg var nødt til å ringe kundeservice hver gang jeg restartet routern for å få linja opp å gå til problemet var fikset, noe han naturlig nok ikke hadde noe ETA på.

 

Jeg bor i Kristiansand og har en Speedtouch 516i router, vet ikke om dette gjelder *alle* som har ADSL 2+, men i allefall, vær forsiktig - og sats på at det ikke blir strømbrudd.

 

Litt kjipt da jeg har ip-telefon fra Telio, som naturligvis ikke virker når nettet er nede. Blir fort dyrt med 30min her og 45 min der i mobilregning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper bare de fikser dette fort, liker ikke tanken på å måtte ringe kundeservice hver gang routern restartes.

5905502[/snapback]

 

Har også Speedtouch 516i men har ikke det samme problemet, har restarta routern noen ganger nå(en gang pga strømbrudd) men kommer rett på nett når den starter opp igjen.

Endret av Dennis2k4
Lenke til kommentar

Jeg har også 516i.

Ble oppkoblet på 2+ forrige fredag.

Siden da går linjen ned hver natt.

Ringer sentralen *hver* morgen, og minimum ventetid jeg har hatt er 40 minutter. Lengste ventetid har vert 1t20min.

 

Skjønner bare ikke hvor de henter statistikken fra forsiden fra.

 

De sa til meg også at det var et kort i sentralen de slet med, og at dette var et kjent problem.

Hvordan i alle dager de kan koble folk opp på et kort som de *vet* at de har problemer med, er for meg et totalt mysterium.

 

Jeg ringte dem i dag, og nekta å legge på før jeg var over på adsl free igjen.

Kan bare ikke risikere å være uten nett hele påsken hehe.

 

Jeg er nå over til adsl free, og har vært oppe på inett siden da.

Lenke til kommentar
Håper bare de fikser dette fort, liker ikke tanken på å måtte ringe kundeservice hver gang routern restartes.

5905502[/snapback]

 

Har også Speedtouch 516i men har ikke det samme problemet, har restarta routern noen ganger nå(en gang pga strømbrudd) men kommer rett på nett når den starter opp igjen.

5906015[/snapback]

 

Regner med det kan være en feil som har oppstått kun på enkelte sentraler.

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Ser at routeren min nå viser grønt lys på internett, har vist rødt helt til nå, samt at routeren har vært restartet mellom 8:30 og 8:45 i dag morges (mens jeg sov:P). I tillegg var det konfigurert ca 1mbit høyere i dag enn i går (22.5 mot 21.5).

 

Tør ikke sjekke om problemet er fikset da kundeservice til NGT stengte kl 14 i dag... (for vel 18 minutter siden)... Får prøve på lørdag for å se hva som skjer da.

Lenke til kommentar

Det forklarer at linja ikke har klart å koble seg opp etter at strømmen gikk her på morgenen ja. Aldri hatt problemer med det før, men de oppgraderte linja til adsl2+ igår. Så da må jeg vel vente til jeg får ringt dem på lørdag. Så sinnsykt dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...