Gå til innhold

Final Fantasy X

Ratatosk

Anbefalte innlegg

Noen andre der ute som spiller dette spillet? Har klokka inn nesten 300 timer på dette spillet nå. Mye pga. at jeg skada meg når jeg skata, og dette var det eneste spillet som jeg kan spille med én hånd.

Har ordna fullt oppgraderte Celestial weapons på Lulu, Auron, Wakka og Rikku. Prøver å få under 0.00.00 i tid på chocobo-race sånn at jeg får maksa ut våpenet til Tidus også, men det er sinnsykt vanskelig! Noen som har noen bra tips?

Målet mitt er å banke alle Dark Aeons, men de er grisetøffe. Er ikke helt der ennå tror jeg.

Uansett må jeg si at jeg er mer enn ganske overraska over kompleksiteten i spillet. Det er vanvittig mye man går glipp av hvis man bare spiller gjennom uten å utforske spillet årntli.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Spiller en del FFX ja.

Jeg har klart nesten alt. Det eneste jeg mangler er Jupiter Sigil, noen overdrives og Nemesis/Penance.

Nå for tide driver jeg og herjer med Sphere Griden. Har nettopp gått over og fjernet alle dårlige nodes. Altså de som kun gir +3 i noe eller lavere. Kimahri, Yuna og Auron har 255 i alle stats.

Dark Aeons er jeg heldigvis ferdig med. Banket Magus Sisters på torsdag, noe som ikke var direkte lett. Man må ha rundt 150 i luck for å i det hele tatt treffe Mindy, og det tar ikke direkte kort tid å få opp luck. Har sloss mot Earth Eater og Greater Sphere utrolig mange ganger...

Ellers vil jeg si at spiller er veldig bra. Ikke så bra som VII, men det skal litt til da...

Lenke til kommentar

Det blir adskillig lettere å spille hvis man klarer å skaffe "Break HP Limit" til folka dine - man får da muligheten til 99999 som Max HP. Men for å få 1 "Break HP Limit" må man ha 30 "Wings of Discovery". Og det er ingen lett oppgave. Har man masse cash, kan man bribe Malboroer i Monster Arenaen (i Calm Lands, man må bruke minst 500000 gil, man får 3-4 Wings of Discovery). Men hvis man får tak i alle kistene i det Chocobo Racet, får man 30 stk - altså nok til 1 stk Break HP Limit. Dessuten hjelper jo "Auto-Phoenix" kraftig, med mindre fienden kan ta alle 3 karakterene på en gang.

Har nå tatt alle Dark Aeons bortsett fra Dark Bahamut, Anima, Yojimbo og Magus Sisters. Har hørt at det skal komme et "supermonster" når alle Dark Aeons er tatt. Mangler også de 2 kraftigste Original-monstrene i Monster Arena.

EDIT: Etter å ha lest GarlandG sitt innlegg lurer jeg på følgende: Kan Nemesis og Penance være blant Original-monstrene eller det "supermonsteret" som kommer etter at alle Dark Aeons er tatt? Og har de masse HP, dvs. over 5-6 millioner?

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-10-20 23:32 ]

Lenke til kommentar

Jeg brukte Break HP Limit da jeg banka dark aeons, men jeg hadde ikke mer enn 16-17000 HP. Klarte meg fint med det. Skal begynne å fylle opp griden med HP spheres snart. Men jeg må fylle opp igjen alle de andre statsene, fordi dem sank en del da jeg fjerna alle de dårlige nodene.

Wings To Discovery får du når du banker Shinryu på monster arenaen. Selv har jeg ikke banket han fordi man må bruke Tidus, Wakka og Rikku, og disse karakterene suger hardt her. Har også klart å få fem kister på chocobo racet, men jeg brukte opp alle Wings Of Discovery jeg fikk da. Ellers har Kimahri, Auron og Yuna hver sin armor med Break HP limit, Break MP limit og Ribbon. Kimahri har også auto-haste.

EvilEddie: Etter det jeg har hørt så skal Penance være et step på flyet etter at man har tatt alle Dark Aeons. Jeg har ikke funnet han, men jeg har ikke sjekka om han er der som man sloss mot Sin. Regner med at han er der.

Nemesis skal visstnok være det siste monsteret på "original" på monster arenaen. Jeg har hørt at man må banke alle monstrene på "area conquest", "species conquest" og "original" for å få han. Selv har banket alle utenom Shinryu siden Tidus, Auron og Rikku suger.

Vet ikke hvor mye HP disse har, men jeg har hørt rykter om ca 10 mill. Nå tåler jo Dark Anima 8 mill, men hun er egentlig ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hei.

Har litt over 250 timer selv.

Har klart 0.00 også.

Har alle de beste våpenene også, men mangler bare å slå Dark Yojimbo, så til alle dere som sier at dere har slåt han.... Har dere slåt han en gang eller alle fire gangene på vei ut av hulen, får jeg klarer ikke mer enn to på rad med Yojimbo sitt beste angrep.

PS. hvis noen vil snakke mer om FF VII, VIII, IX, X eller X-2 send meg en E-post.

:woot:

Lenke til kommentar

oioi.. Har bare 100 timer jeg, og kun celestial våpnene til Auron og Rikku, som også er de som er lettest å få tak i. Mangler også Anima og Magus Sisters.

Og jeg må tydeligvis banke Dark Shiva for å få tak i den kista jeg mangler for å få Anima :cry: Så.. Har tatt Dark Ixion, Dark Valefor og Dark Ifrit, men takler bare ikke Dark Shiva.

Må jeg bare oppgradere eller..? Noen gode tips på Dark Shiva her?

Agres

Lenke til kommentar

Yojimbo... skal prøve. var det 2.1 millioner du sa? jaja.. får komme meg til Omega Ruins og sloss med Mimic. SKulle bare ønske jeg encountera den hver gang, istedenfor Master Tonberry, den stooooore skilpadda ;), Great Malobouro etc. Jeg vet man får 100.000 per kamp (Gillionaire), men man må fortsatt sloss mot mimic 21 ganger, i tillegg til å "flee'e" fra de andre creaturene. :/ Jaja.. litt tid må man vel legge i et så genialt spill :)

Men, visste dere at man kan bruke Yojimbo på Jecht? første gang jeg spilte gjennom spillet, og var skikkelig dårlig utrustet, holdt jeg på å dø. Som et siste tappert forsøk pumpet jeg ut alle pengene jeg hadde, og Yojimbo tok han. da lo jeg :lol:

Takk for svar forresten :)

Agres :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Betal jojimbo 2.3 mill og han dreper dark eaons på stedet. Samlet opp penger på omega området. 50k på enkelte spøkelser der.

det har ingenting og si om du betaler han 2mill eller 20mill, det som har noe og si er hvor mye du betaler ham ut ifra hva du har.

Si du har 100000 og betaler ham 75000, så ser han på det som meget generøst i forhold til 2mill ut ifra 10mill som du har........

Har gjort det flere ganger, funker fett nesten hver gang......

Dessuten, OM du ikke får Zanmato så sliter du ikke akkurat selv om det er sin du sloss mot......

Lenke til kommentar

ikke bruk Yojimbo han er feig.

Noen som har klart å ta Penance ? Han som kommer etter du har tatt alle Dark Aeons ? Tidus, Wakka og Auron på 255 i alle stats untatt luck som jeg har 120+ på, har også 80000+ HP men klarer fortsatt ikke drepe den idioten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...