Gå til innhold

Kolbe til lysrør fra scanner?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg plukket ifra hverandre en ødelagt scanner her nå, og dro ut det "lysrøret" som var der. Så kom jeg på den idèen å koble den til pcen. Men hvordan skal jeg få til det? Det er bare en ledning som stikker ut fra hver side av lysrøret, ikke noe mer. Hvis jeg må kjøpe noe ekstra så tror jeg ikke jeg gidder det, men jeg vil høre alle forslag. :)

EDIT: Og vil det være trygt egentlig? :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken scanner var det, og hva er galt med den?

5908632[/snapback]

Det var en AGFA Snapscan e50. Jeg vet ikke helt hva som var galt med den, men lyset fungerte fint. Men dessverre så fant jeg lysrøret i 2 deler denne morningen :roll: . Jeg aner ikke hvordan det ble knekt, men nå er det i hvert fall ødelagt :no:

Lenke til kommentar

Du kunne uansett ikke brukt det uten inverter. Du måtte ha plukket med deg det kretskortet som lysrøret var koblet til, det gir spenning som passer til lysrøret (500 - 1000 Volt?). Da er det antagelig bare å koble kretskortet til 12V, som jo er lett tilgjengelig i en PC.

Lenke til kommentar
Du kunne uansett ikke brukt det uten inverter. Du måtte ha plukket med deg det kretskortet som lysrøret var koblet til, det gir spenning som passer til lysrøret (500 - 1000 Volt?). Da er det antagelig bare å koble kretskortet til 12V, som jo er lett tilgjengelig i en PC.

5909713[/snapback]

Ok, det var det jeg tenkte meg... Det går uansett ikke nå da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...