Cuneax Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Virker som det kan bli en viss oppslutning rundt en slik kategori, ja. Hvordan stiller forumstyret seg til det? Når ville en slik kategori eventuelt blitt opprettet og vil dere flytte allerede opprettede tråder med relevans til emnet til kategorien? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 For min del saa lurer jeg paa hvor den vil ligge, da det passer under musikk, programvare og hardware delen av forumet. Og om noen fra forumstyret ikke tror det vil komme noen poster saa skal jeg sorge for at det motsatte vil skje. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Vel, jeg mener den kalrt vil passe best under "Musikk"-kategorien. Da man gjerne nettopp skaper musikk når man komponerer musikk. Enkelt og greit. Dessuten er det ikke alle som bruker hardware til å koponere musikk. Så om en eventuell kategori skal bli laget stemmer jeg for en kategori under "Musikk"! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Eller så kan man vel lage snarveier, f.eks? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Akkurat der kommer det jeg mener er en svakhet med forumet frem. At det eksistere slike snarveier til andre fora. Jeg skulle ønske IPB støttet at et forum kunne ha flere "foreldre", slik at et forum kan være et fullverdig medlem av flere kategorier. Det ser penere ut og er mer funksjonelt. Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Jeg ser positivt på en kategori som omhandler musikkomponering/skaping. Selv bruker jeg FL-Studio, og det hadde vært flott om vi hadde hatt en slik kategori på forumet, der brukere kunne postet tutorials, spørsmål, idéer osv. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 STØTTET! Er det noe som er sikkert, så er det at jeg vil være aktiv i en slik forumdel, som ville gjort mye mer av det jeg driver med en smule mer relevant i forhold til kategori. Jeg har en god god del inngående kjennskap til de fleste kjente og mange ukjente musikkverktøy og kan være behjelpelig med å skrive større guider for nybegynnere - samt gi litt tips om mer uofisielle finurlige ting jeg lært meg i løpet av de 10åra jeg har vært aktiv. Jeg håper dere rett og slett bare kan lage en slik kategori omgående uten å bruke flere måneder på å bestemme dere. Jeg kan iallefall love jeg vil holde liv i den delen av forumet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hva går det i at alle bruker programmer til å komponere musikk? Er det ingen som kan spille instrumenter for egen maskin lenger? Jeg synes det er halve moroa jeg, det å kunne spille instrumentene selv. Dessuten blir jo man litt ekstra glad i en sang, om man har laget den selv. 5910200[/snapback] Jeg vil påstå at jeg kan traktere tangentene sånn noenlunde brukbart, men bruker fortsatt software til å spille inn, og komponerer mens jeg spiller inn. Regner med at det er det de fleste mener også. Såklart er det mange som bruker programmer som inneholder snutter og setter sammen sånn, men størsteparten spiller sjøl, det er hvertfall min erfaring. For all del, lag en slik kategori, jeg vil hvertfall vanke der og skrive daglig. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Bare positive tilbakemeldinger til nå. Hva mener forumstyret? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Dette hoeres spennende ut. Godt forslag, og jeg tror det ville blitt svaert populaert. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ja, støtte fra her i gården! Driver med slikt selv, så en egen kategori hadde vært strålende! Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Blir det noe respons? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Ja, støtte fra her i gården! Driver med slikt selv, så en egen kategori hadde vært strålende! 5933003[/snapback] Er med på det og Endret 17. april 2006 av xox Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) hadde vært fint om det var oversikt over hvor mange som synes det er nyttig med en slik tråd. Endret 17. april 2006 av xox Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Vel, så å si samtlige som har svart her i tråden har stilt seg positive til en slik kategori. Jeg lurer bare på hva forumstyret har å si til dette? Hvis vi sammenlikner denne kategorien med f.eks. "Filmin", tror jeg det ville blitt mer aktivitet siden musikkomponering er mer tilgjengelig for folk flest enn filmproduksjon. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Tror det blir vedtatt jeg, men vi må jo ikke glemme at det fremdeles er påskeferie Lenke til kommentar
Opus Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Som jeg har skrevet tidligere i tråden så stiller jeg meg positiv til dette. Tar det opp i styret nuh, og tråden stenges inntil vi har kommet frem til et svar. Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Da var kategorien opprettet: https://www.diskusjon.no/?showforum=313 Vi falt på navnet musikkskapning, for å favne både de tekniske og kreative sidene ved det å lage musikk. Komponering sikter seg primært inn på selve låtskrivingen og det kreative arbeidet, mens håpet er at et musikkskapningsforum også skal favne om tema som har med musikkproduksjon å gjøre! Så da er det bare å si "Have Fun!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg