Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ny bil: Golf eller Laguna?

*T*

Anbefalte innlegg

Quote:

lur? skrev (2002-10-01 08:05):

En ting jeg lurte på var om jeg skulle velge å ta med soltak? Begge har jo automatisk a/c, men det blir jo ikke helt samme feelingen på sommern (dvs de få mnd med plussgrader i Tromsø). Soltak er vel en "familiemanns cab"... :razz:

Ville valgt uten soltak når du har a/c. A/c er en fordel om vinteren også, Du får mindre kondens/fuktig luft inni bilen. Ja og eg ville valgt Lagunaen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-01 21:07, skrev Trondos:

Laguna heilt klart, om du får dei til samme prisen, men det syns eg høyrest rart ut.

Golfen koster 270000kr og Lagunaen koster 276000kr (=ca samme pris), begge ferdig levert Tromsø.

Liker selv Lagunaen best, men i bagasjerommet til golfen er den tilgjengelige plassen bedre utnyttet. Med tanke på at Lagunaen "skrår" ned bak, så mister man mye høyde. Noe som igjen er viktig når man skal ha ei barnevogn inn uten å demontere den. Så selv om bagasjerommet på Golfen (460ltr) var 15 liter mindre enn Lagunaen (475ltr), var det best plass i Golfen.

Liker utseende til Lagunaen mye bedre enn Golfen, men har igjen sansen for sports setene og det blå interiøret i Golfen.

Don't know what to do..... :???: :???: :???:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-01 23:12, skrev LuciFear:

Hvorfor ikke kjøpe begge?
:grin:
(ja dette var en unødvendig post)

Det kan jeg vel gjøre... Du har ikke tilfeldigvis ca 270000 å låne meg på ubestemt tid????? :grin: *kremt* *host* :grin:

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg Valgt LAGUNA enne å alenen med tanke på sikkerhet.sikerhet og sikerhet. hva skal du med en kul bil som dreper alle som sitter på.nei sikerhet er viktig. det er ikke så mye annet som skiller produsentene lenger, når det gjelder utstyr O.L.

Laguna = ¤¤¤¤¤

Lenke til kommentar

:grin: :grin: :grin:

Da var det bestemt! Om 6-8 uker er jeg forhåpentligvis stolt eier av en Renault Laguna II stv 2003 modell! :grin: Skal til Renault forhandlern i mårra å legge inn bestillinga! Gleder meg som en liten onge :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-10 08:08, skrev Jimmy Pop:

Quote:

PIIIpower skrev (2002-10-09 15:27):

han skulle ha litt plass også.... avensisen er LITEN!

Det kommer an på om du skal ha stasjonsvogn eller sedan. Stasjonsvognen er ikke liten.

(Skal prøve å ikke quote for mye :razz: )

Avensisen er en fin bil den, og plassen bak er stor i "liter". Problemet som jeg ser det med Avensis er at hjulbuene til bakhjula er i veien, slik at bredden på det du skal ha inn blir noe begrenset. Litt dårlig plassutnyttelse mao. Selv om bagasjerommet er på 515 liter, så syntes ikke jeg at det var bedre plass i den enn i Lagunaen. Eneste som skilte dem var takhøyden. Der var Lagunaen noe lavere helt bak ved luka, men det gjør ikke noe for min del.

Mye av det som gjorde at jeg valgte bort Avensisen ganske fort var pris - utstyr - selgerene. Prisen er høy hvis du ser den i forhold til hva du får med av standard utstyr, samt at selgerene på Toyota ikke orket å følge meg opp. Jeg fikk ikke prøvekjøre en Avensis fordi den var jo helt ny og kunne ikke få kilometer på tellern. Da ville de ikke få solgt den som nybil. Greit nok, det kostet dem ett bilsalg!

Lagunaen derimot, har svært mye utstyr som standard, samt at selgeren jeg forholdt meg til var over seg hyggelig, lånte med en bil etter den andre. Hær var det bare å teste så mye man ville. I tillegg så var det ingen problem å forhandle pris, få med mer utstyr, osv. Jeg fikk faktisk nesten 32000kr i avslag. (Da hadde jeg plukket på ekstra utstyr for ca 20000, og det var alt som fantes til den bilen)

VW var også veldig hyggelig på alle måter, samme når det gjelder pris. Det som gjorde at jeg ikke valgte Golf var at jeg frykter at det kommer en ny versjon i nær fremtid og da vil Golf 4 rase i verdi.

Synes liksom det er nok å tape 100' - 120' på tre år... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 17:36, skrev oleredv:

Du hadde ikkje Mazda 6 i tankane?? Den har jo komt meget bra ut i testar, samt at den slettes ikkje såg så verst ut!

Jo, så på den og, men kjerringa likte ikke å kjøre den... Case closed! :smile: Men biln e jo pen, med lexus baklykte å alt :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...