Gå til innhold

Skal ha ny kjøler til prosessoren

Simma89

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg ny CPU kjøler. Har sett litt på denne:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=40058

Er dette en god kjøler? synes den var kul og så var den ikke så dyr heller.

Hvis den ikke er no bra, er det noen som ha noen bra tips til hva jeg burde kjøpe i steden?

Den må ha neon vifte og den burde se like fet ut som den jeg viste til over, og så må den være til Socket 939.

Takker for alle svar og tilbake meldinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke tenkt å overklokke nei.

Og har heller ikke tenkt å bruke så mye penger. vil bare ha en god vifte til en billig penge. Funker ikke Blue Orb fint da? Eller burde jeg velge noe annet?

er ikke så farlig med vekten da.. De Zalman viftene er ikke så veldig mye lettere.

Endret av Simma89
Lenke til kommentar

Blue Orb kjøleren følger et godt og vellprøvet design og er generelt en god kjøler, eneste bekymringen er vekta.

Zalman kjøleren veier 530g mens denne...ja som sagt 869g som hovedkortet skal holde på.

Er ikke vekta noe problem så er det en bra kjøler.

Lenke til kommentar

Egentlig er jeg bare keen på å få no lys inni pcen. Det er så kjedelig der etter at jeg bytta prosessor. Og ikke kunne bruke den gamle kule CPU vifta mi, siden det var Socket A.

Jeg har en AMD AThlon 64 3700+, og så har jeg tenkt litt. Den lille vifta som sitter på toppen av den kjøleren som følger emd, er det mulig å bare bytte ut den?

Hvis dette er mulig har jeg et par spørsmål:

Hvor stor er den?

Hvor mye bråker den jeg har nå?

Og hvor gpdt blåser den?

Må nesten vite dette, hvis jeg bare skal kjøpe ny vifte for jeg bytter ikke ut den vifta hvis jeg ikke får en fet neon vifte som er like god som den eller bedre.

Så går det ann å bare bytte ut den vifta? I såfall, hvilken vifte burde jeg kjøpe da?

Endret av Simma89
Lenke til kommentar

OBS OBS OBS

Intel Pentium brukere:

Zalman sine vifter leveres bare med 3-pin connector. På mitt Asus p5ld2 deluxe med intel 945p chpssett, er det en 4 pin connector for å kunne AKTIVT regulere hastigheten på vifta uten bruk av annet en innebygde funkjsjoner i kortet. Mens boxed vifta har 4-pins og er derfor bedre egnet til hovedkortet enn zalman er.

edit: zalman - ikke thermaltake.

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Thermaltake Typhoon. Den er kul, kjøler bra og gjør seg fint et alle kabinetter (som har plass). Du trenger bare skifte vifta til en annen vis du vil ha lys i den.

Lenke til kommentar

har prøvd å ta av den prosessor vifta men det er helt umulig jo. den sitter fast med sånne clips. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det av. Prøvde det hos en kamerat som skulle skifte til helt ny kjøler og klarte ikke å få av vifta der uten å ødelegge den.,. noen som har no tips til hvordan jeg kan få av cpu vifta uten å ødelegge den?

Lenke til kommentar
Originalvifta på AMD er 70x70x15 millimeter, og du har ikke så stort utvalg der ;)

Anbefaler heller og prøve og sette på en 80x80x25 vifte, du må plundre litt med festingen, men du finner vel på noe for det sikkert.

5920880[/snapback]

hva skal jeg gjøre med fetingen da? når jeg ikke får en vifte som passer akkurat? for det er sånne pinner som stikker opp fra kjøleren... som skal stikkes inn i skruehullene på vifta, så hvordan får jeg de til å passe? når jeg ikke får eksakt vifte??

Lenke til kommentar

Ikke kjøp denne hvertfall. Jeg kjøpte den til min nye pc, den sitter løst på prosessoren og den står langt ut i siden, i tillegg bråker den noe helt utrolig.

Jeg skal gi den ett forsøk til og ha på kjølepastaen selv, for jeg så det var på fra før når jeg monterte den så jeg gjorde ikke mer.

Prosessoren har ligget på over 40 grader idle og jeg synest det er litt mye.

Så jeg regner med jeg og går for ny kjøler snart.

Har forresten AMD 64 3500+.

Jeg skriver ikke bokmål til vanlig så det kan være endel leifer her og der :blush:

Lenke til kommentar
Thermaltake Typhoon. Den er kul, kjøler bra og gjør seg fint et alle kabinetter (som har plass). Du trenger bare skifte vifta til en annen vis du vil ha lys i den.

5941743[/snapback]

Helt med på denne.

Har den selv og den kjøler mega bra pluss at den er stille.

Fikk 20 grader mindre en fra denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305690

med en 92x92 papst vifte på , gikk fra 55 til 35 grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...