Gå til innhold

Gaming Laptop til maks 16k

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en laptop som fungerer bra til både spill og andre krevende applikasjoner. Har sett litt på Dell Inspiron 9400, men er veldig usikker på x1400 kortet til ATI, siden jeg har hørt at dette ikke engang duger til BF2 på maks.

Noen av punktene som er viktig for meg på maskinen er følgende:

- En bra 17" Skjerm (Helst UXGA(?) 1600x1200 eller høyere)

- Minst 2GB Ram (Kan evnt. kjøpe dette i ettertid, vet f.eks Dell tar blodpriser for ram)

- Et skjermkort som takler nyere spill på maks (BF2, F.E.A.R, Quake 4 osv)

Dette er i allefall minstekravene. Siden maskinen vil bli en 17" vil den for det meste stå stasjonært, så batterilevetid og vekt er ikke de største hindrene.

Jeg er åpen for forslag, maskinen må gjerne være så billig som mulig, men regner med at jeg må betale litt hvis jeg først skal ha en bra maskin :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på jakt etter en laptop som fungerer bra til både spill og andre krevende applikasjoner. Har sett litt på Dell Inspiron 9400, men er veldig usikker på x1400 kortet til ATI, siden jeg har hørt at dette ikke engang duger til BF2 på maks.

Noen av punktene som er viktig for meg på maskinen er følgende:

- En bra 17" Skjerm (Helst UXGA(?) 1600x1200 eller høyere)

- Minst 2GB Ram (Kan evnt. kjøpe dette i ettertid, vet f.eks Dell tar blodpriser for ram)

- Et skjermkort som takler nyere spill på maks (BF2, F.E.A.R, Quake 4 osv)

Dette er i allefall minstekravene. Siden maskinen vil bli en 17" vil den for det meste stå stasjonært, så batterilevetid og vekt er ikke de største hindrene.

Jeg er åpen for forslag, maskinen må gjerne være så billig som mulig, men regner med at jeg må betale litt hvis jeg først skal ha en bra maskin :)

5904059[/snapback]

Er på jakt etter noe lignende selv, og tror det blir denne:

Compaq nx9420

x1600 er noe av det bedre du kan få tak i av skjermkort på bærbar for tiden (jada 7800GTX er bedre, men er akk så utilgjengelig) samtidig som den har kraftig prosessor og nok RAM. Litt usikker på itbutikken, men maskinen ser i alle fall ut som et bra kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er vel faktisk et valig X800 kort, men vil tro det yter MINST like bra som X1600, om det deler arkitektur med X800/XL/XT kort osv, altså 12 eller 16 pipelines.. Det er jo GDDR3 minne, så det sier sitt til at det er rimelig bra i alle fall.. Tror det er noe bedre enn GeForce 6800GO i alle fall, etter tester jeg har sett tidligere..

fant en test her :)

Gir bedre score i 3DM05 enn 6800GO men...

her er og en test som viser det duger til det meste ;)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Hva med en DELL Precision M90?? :cool:

-Core Duo Processor T2400

-17" WUXGA (1920 x 1200)

-1.0GB, 667MHz DDR2 SDRAM

-80GB (7,200rpm)

-8X DVD+/-RW Drive

-512MB NVIDIA Quadro FX 2500M Graphics Card

-Microsoft Windows XP Pro SP2

....men det forutsetter at du kan prute :p

Lenke til kommentar
Hva med en DELL Precision M90?? :cool:

-Core Duo Processor T2400

-17" WUXGA (1920 x 1200)

-1.0GB, 667MHz DDR2 SDRAM

-80GB (7,200rpm)

-8X DVD+/-RW Drive

-512MB NVIDIA Quadro FX 2500M Graphics Card

-Microsoft Windows XP Pro SP2

....men det forutsetter at du kan prute :p

5908913[/snapback]

Den der hørtes porr ut :D Prøvde å finne den på dell.no men fikk bare page not found når jeg gikk på siden til Precision M90 :hrm:

Lenke til kommentar

Enig i det, jeg ville heller svidd av 10 000 på en stasjonær og en bærbar til ca 7K til surfing og sånn. Men er grunnen til at du vil ha laptop at du en på lanparty annenhver dag så skjønner jeg det jo delvis, men skjermkort blir utdatert og er ikke alle bærbare som man kan bytte så lett i.

Lenke til kommentar
Enig i det, jeg ville heller svidd av 10 000 på en stasjonær og en bærbar til ca 7K til surfing og sånn. Men er grunnen til at du vil ha laptop at du en på lanparty annenhver dag så skjønner jeg det jo delvis, men skjermkort blir utdatert og er ikke alle bærbare som man kan bytte så lett i.

5910082[/snapback]

ja, lønner seg heller det.

en stasjonær til rundt 10.000 med mange enkle oppgraderingsmuligheter og en liten lett bærbar som man kan ta med rundt.

gaming-latoper er som regel tunge og vanskelige å ha med rundt.

Lenke til kommentar

5910082[/snapback]

en stasjonær til rundt 10.000 med mange enkle oppgraderingsmuligheter og en liten lett bærbar som man kan ta med rundt.

5910095[/snapback]

Litt av grunnen til at jeg vil ha en gaming laptop er på grunn av plassen... Jeg digger å bare kunne ha en laptop som jeg kan bruke til alt, istedet for å ha en laptop til surfing og andre småting, og så i en skjerm med kabbis ved siden av som enten må stå under bordet eller på bordet... ;)

Lenke til kommentar

5910082[/snapback]

5910095[/snapback]

Litt av grunnen til at jeg vil ha en gaming laptop er på grunn av plassen... Jeg digger å bare kunne ha en laptop som jeg kan bruke til alt, istedet for å ha en laptop til surfing og andre småting, og så i en skjerm med kabbis ved siden av som enten må stå under bordet eller på bordet... ;)

5910125[/snapback]

skjønner det med plass.

men skal du kjøpe en laptop til gaming må du ut med mye penger, pluss at du kan ende opp med en stor og tung laptop som bråker og med dårlig batterilevetid.

+ at det er vanskelig å oppgradere laptoper, spesielt skjermkortet.

på stasjonære er det jo lekende lett. spiller man en del hender det jo man oppgraderer skjermkort et par ganger i løpet av maskinens levetid.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Precision PC'ene er flyttet til Bedrift markedet. Dell M90

Husk at prisene her er eks.mva.

Quadro kortene er såpass nye i laptoper at jeg ennå ikke har sett noe benchmark resultater. Det finnes en test som samenligner stasjonære Quadro kort med rene gaming kort og der ligger de ihvertfall på linje med de beste gaming kort, samt at de kan mye mere :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...