multimann33 Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 ja, den har jeg prøvd og trykke på flere ganger. Når den er kald, eller motoren er avslått så får jeg ikke trykt den inn. Men når motor er på, så får jeg trykt den inn med litt makt. Men den glir ut igjen...Jeg har fått et tips om å enten bytte hele gassern, eller om det bare er pakningen som er gåen. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 ja, den har jeg prøvd og trykke på flere ganger. Når den er kald, eller motoren er avslått så får jeg ikke trykt den inn. Men når motor er på, så får jeg trykt den inn med litt makt. Men den glir ut igjen...Jeg har fått et tips om å enten bytte hele gassern, eller om det bare er pakningen som er gåen. 5918771[/snapback] Punkt 1.Går turtallet ned når du presser den tilbake? Punkt 2.Ligger stempelet i mot eller er det litt mellomrom før du begynner å vri spjeldet?Disse forgasserene har en del problemer så jeg ville at vi kunne få en status på din før du event kjøper en brukt med andre problemer.Muligheten er å flytte over en del eller to fra en brukt. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 1. Turtallet går ned når jeg presser den tilbake 2.stempelet ligger med litt mellomrom før jeg presser på det, men når jeg slipper går turtallet opp igjen. jeg har merket og hørt mye om de gasserne der, at de er det mye problemer med. Jeg tenkte jeg skulle prøve på å overhalle hele forgassern idag. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 1. Turtallet går ned når jeg presser den tilbake2.stempelet ligger med litt mellomrom før jeg presser på det, men når jeg slipper går turtallet opp igjen. jeg har merket og hørt mye om de gasserne der, at de er det mye problemer med. Jeg tenkte jeg skulle prøve på å overhalle hele forgassern idag. 5923149[/snapback] Hvis det er litt mellomrom så er det den delen som står fremst på forgasseren med to fingertykke vannslanger som holder oppe turtallet.Den kalles voksventil.Den trykker på gass-spjeldet for å øke turtallet når motoren er kald.Når vannslangene inn på den er varme skal det ikke være noe mellomrom ved spjeldet.Det kan være flere grunner til at slangene ikke er varme.Den mest vanelige grunnen er tett pakning i innsugsmanifoilen.Det sjekkes med å løsne en av slangene på ventilen og klemme på radiator slangen.Det skal renne vann lett ut av ventilen og slangen.Ved å holde slangen høyere en ventil stussen så skal vannet renne først ut av ventilstussen.Holder du slangen lavere en ventilen skal vannet renne ut av slangen.Voksventilen er defekt hvis slangene er varme,men det er fremdeles mellomrom.Du kan løsne den da er den ute av funktion.Det er vel du som har litt temp-problemer?Ved defekt toppakning mm vil ikke slangene få sirkulasjon nok. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Nei, jeg har ikke temp-problemer lenger nå. Alt er helt normalt på temperaturer nå. Og etter å ha overhalt forgassern idag, så går bilen mye bedre, og ikke no mer problemer med høyt turtall. Jeg fant en god del småfeil med forgassern som f.eks dritt i tomgangsdyse, vakumslanger, forgasserpakning(mellom manifoild og forgasser) som var løs, sprekker i vakumslanger og masse andre småfeil. Etter å ha ordnet alle disse tinga, så går den som en klokke igjen. Normal tomgang både ved varm og kald motor. Takker for all den nyttige hjelpen fra deg Morten B. Lenke til kommentar
mysil-bergsprekken Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 hei jeg fikk også mye hjelp her takker Lenke til kommentar
WonderChild Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Nei, jeg har ikke temp-problemer lenger nå. Alt er helt normalt på temperaturer nå. Og etter å ha overhalt forgassern idag, så går bilen mye bedre, og ikke no mer problemer med høyt turtall. Jeg fant en god del småfeil med forgassern som f.eks dritt i tomgangsdyse, vakumslanger, forgasserpakning(mellom manifoild og forgasser) som var løs, sprekker i vakumslanger og masse andre småfeil. Etter å ha ordnet alle disse tinga, så går den som en klokke igjen. Normal tomgang både ved varm og kald motor. Takker for all den nyttige hjelpen fra deg Morten B. 5927272[/snapback] Lettere å lese når man er edru! Endret 17. mars 2007 av WonderChild Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 hva menes med overhaling? hvordan gjør man dette? skulle sikkert ha fått gjort dette selv med min egen golf2, når jeg får den til å funke igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå