Simma89 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg og en kamerat sitter på lan og har tenkt å prøve en kryssetkabel vi kjøpte i går. Vi kobler til kablene og slår av brannmurene. Vi har også satt fast ip til: 192.168.0.2 og 192.168.0.1 Hva skal vi gjøre nå?? Og hva skal vi gjøre når vi vil overføre filene? mp vi bruke et spesielt program eller no?? Takker for svar Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Dere må være i samme arbeidsgruppe og ha fildeling aktivert. Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 (endret) og hvordan fikser vi det?? Endret 11. april 2006 av Simma89 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 og hvordan fikser vi det?? 5904084[/snapback] Da finner man en guide og følger instruksjonene . Eks : http://www.practicallynetworked.com/sharin...filesharing.htm Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Vi har koblet kablen mellom hverandre. vi klarte å pinge hverandre (Kjør>cmd). Vi har også delt våre mapper på nettverket. Men når vi skal gå på verktøy>koble til nettverskstasjon>og bla gjennom for å finne hverandre så finner vi begge men når vi klikker på den andres data skjer det ikkeno, pcen bare står å jobber? hva skal vi gjøre for å få filene til hverandre? Se på de nederste bildene i guiden det er henvist til over så skjønner dere sikkert vårt problem... Endret 12. april 2006 av Simma89 Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 ingen som kan hjelpe meg med dette?? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 jeg og en kamerat har akkurat samme problem, Fint hvis noen hadde en løsning. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Start > Kjør > \\ipen-til-den-andre-maskinen Funker dette? Kan ta en liten stund før den reagerer. Evt. kan dere jo prøve \\ip-til-den-andre-maskinen\mappe-navn Dere vet vel hvordan dere deler mapper? Høyreklikke på mappen, "egenskaper" og "deling" Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 ja, men får bare opp hverandres pc'er. komemr ikke innpå dem HVa skaal vi gjøre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) My computer - Tools - Map Network Drive i folder skriv inn \\ip.ip.ip.ip\sharenavn Eks ola har 192.168.123.3 og har folder c:\mine filer shared med share navn OLAFILER Map network drive Z \\192.168.123.3\OLAFILER Slå av windows firewall hos Ola , eller gå inn på den settings-exceptions tab og tillat file og printer sharing. Endret 13. april 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Han jeg skal koble til har denne ipen: 192.168.0.2. Navnet på hans delte filer er: SofasoGOOD Jeg skriver: \\192.168.0.2\SofasoGOOD, men finner han forsatt ikke. Firewall er slått av hos begge. Men finner han fortsatt ikke. Den står bare å prøver å finne han, men mislykes. Hva skal jeg gjøre da? Endret 13. april 2006 av Simma89 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hvilken windows bruker dere? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Slå av simple filesharing . My Computer - Tools - Folder Options - View - Use Simple filesharing Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 (endret) jeg har norsk versjon. Men fant ikkeno som het: bruk enkel mappedeling i den lista der.. heter det noe annet? noen som heter "vis og behandle paret som en enkel fil" er det den jeg skal slå av? Og i så fall hva skal jeg sette den på i steden? Endret 13. april 2006 av Simma89 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Vent med å skru av enkel fildeling. Det blir bare mer innviklet å få tillatelser da. Sjekk heller om gjestekontoen er aktivert først. Den må være aktivert på "den vanskelige måten" kontrollpanel > administrative verktøy > datamaskinbehandling > lokale brukere og grupper > brukere > gjest. Dersom det er ett rødt kryss det så høyreklikker du å velger egenskaper, for deretter å ta bort haken på "kontoen er deaktivert". Har du prøvd å lese stickyen i denne kategorien? står mye fornuftig der Lenke til kommentar
Maxtors Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Enkelt og greit.... 1) Sett din og hans ipconfig til Auto (xp fikser det selv, ikke det beste men funker siden dere bare er 2) 2) windows + pause (kanappene) så let deg fram til du ser et sted hvor du kan endre "domain", sett den til "test" (GJØR DET PÅ BEGGE) 3) Koble opp;P 4) Skru av alt av Norton og windows firewall osv (dere skal jo ikke på internett så sjansen for at noe skjer er ikke stor) 5) høyre klikk mappen du vil dele, velg deling og sikkerhet... (bare følg instruksjonene) 6) windows + R, skriv CMD 7) i cmd skriv hostname (gjør dette på begge dataene og skriv det ned på papir:P) 8) så i cmd skriver du \\hostname (men hvor hostname erstattes med hostnamet til den andre dataen) Så, nå burde du få opp et explorer vindu med mappene som er delt på den dataen..... HVIS IKKE.... i cmd skriv ping hostname (hostname erstattes med hostnamet til den andre datan, som du skreiv på papiret) hvis du ikke får noe svar fra andre dataen så spør om hjelp igjen... jeg orker ikke og skrive mere akkurat nå...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå