ohmrecs Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hei! Er ikke så rå på dette med netverk og slikt, så trenger litt hjelp. Her er saken. Jeg har 3 maskiner som henger sammen på gigabit nettverk, via en switch, CNet CGS-800. Dette fungerte strålende før da jeg brukte NGT som isp, men pga elendig kundeservice (men det er en annen, laaaang, historie) byttet jeg til coax-basert internett fra CanalDigital. Før satt routeren fra NGT før switchen, men en RJ-45 inn på switchen sammen med resten av maskinene mine og IP-telefon-adapter. Og alt fungerte (bortsett fra hastigehen på internett, noe av grunnen til at droppa NGT. Så kom modemet fra CanalDigital, og byttet plass med det og routeren fra NGT. Og internett gikk unna som bare det, men nettverket fungerte ikke... Klødde meg litt i hodet, og fant ut at jeg manglet en router. Bestilte en fra komlett, en SMC Barricade og satt den imellom modemet og switchen, men det blei ikke noe mere futt på nettverket av den grunn... Ser at hver av PCene nå har hver sin lokale IP da, noe de ikke hadde uten routeren... Noen som gidder å hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hva fungerer ikke på nettverket? Kommer alle maskinene på nett nå? Lenke til kommentar
ohmrecs Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Hva fungerer ikke på nettverket? Kommer alle maskinene på nett nå? 5903918[/snapback] Ja, alle maskinene er på nett, men maskinene får ikke kontakt med hverandre! (har en maskin med 4-500 gig mp3er f.eks, som liksom skal kunne deles....) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ett vennepar av meg har UPC kabel og de kjører en switch rett i modemet slik som du har gjort. Det UPC da gjør er å tildele 1 IP til hver av PC'ene og de klarer ikke å koble til hverandre. Eneste måten de får fildelt seg imellom er å bruke DCC send på mIRC, MSN, FTP eller slikt. Stort MSN eller mIRC de bruker da. Så en router som du nevnte burde løse problemet egentlig, dette da at man får kun en IP fra canal digital som routeren får og deretter lokale IP'er til selve PC'ene. Prøv å la dem pinge hverandre, fungerer det? Har du en firewall på PC'ene som forhindrer fildeling nå og ikke før? Er det noen option i routeren som gjør at du ska kunne tillate dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå