Xiancorp Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Har søkt litt her inne men har ikke så langt funnet noe spesifikt om dette.. Menmen.. Hvilken ADSL leverandør lønner det seg å velge? Siden dette dreier seg om i Ålesund er det ikke allverdens leverandører, men jeg vet at en kan få Telenor, BlueCom og Mimer iaf.. Mimer var forholdsvis mye dyrere enn de to andre, så det blir i utgangspunktet (S)tjelenor, men er BlueCom et bedre alternativ? Tenker da på -PRAKTISK ytelse i forhold til pris(den teoretiske ytelsen er vel litt bedre i BlueCom, med samme linjer og lavere pris..) -Leveringstid -Kvalitet -Service Noen som har erfaringer? _________________ Abit KT7A-Raid Athlon XP1600+ GlobalWin WBK38 384MB PC-133 SDRAM Asus V7700PRO 64MB DDR 40GB IBM + 18GB WD |Xian| [ Denne Melding var redigert av: Xiancorp på 2002-09-29 14:42 ] Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Velg Bluecom du. De har rykte på seg å ha bra service. Har telenor selv. Funker jo selvsagt :smile: bryr meg heller ikke, aldri problemer, ikke jeg som betaler. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Har BlueCom... - Topp support - Kort leveringstid - Stabilt, meget bra oppetid Og ellers mye bedre enn Telenor Lenke til kommentar
Xiancorp Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Oki.. Spørs om jeg må velge bluecom da :smile: Når det er både bedre og billigere så... :smile: _________________ Abit KT7A-Raid Athlon XP1600+ GlobalWin WBK38 384MB PC-133 SDRAM Asus V7700PRO 64MB DDR 40GB IBM + 18GB WD |Xian| [ Denne Melding var redigert av: Xiancorp på 2002-09-29 15:58 ] Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 15:49, skrev Kr]st[an:Og ellers mye bedre enn Telenor Hva er det som er så mye bedre enn Telenor? :smile: Lenke til kommentar
scream Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Bor selv i Ålesund og bruker ADSL.NO (dvs Mimer), og prisene deres er jo ikke noe annerledes enn Telenor sine! Og i store deler er jo det kun ADSL.NO og Mimer som kan levere! Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 er det ikke sån at med bluecom så hvis du forandrer hastigheten opp eller ned leger de på et bindingsår til?. Lenke til kommentar
Xiancorp Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Sjekka en gang til...og prisene var faktisk like :smile: Men etablerings kostnaden var 995,- istedet for Bluecom's 495,- og Telenors 249,-.... Men Bluecom er jo litt billigere per mnd da.... Vanskelig dette her.. :smile: Lenke til kommentar
scream Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hvor i Ålesund bor du da? Bor så intelligent til at jeg kun har ett valg jeg:) Lenke til kommentar
Xiancorp Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Lerstadbakken.. Men jeg sjekka bare med telefonnummeret, og både Telenor, Bluecom og mimer funka visst... Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 jeg bor oxo i ålesund i borgundfjorden.. jeg var så dum så valgte tiscali, angrer som bare det.. (feil fart, ikke åpnet mail kontoen, og feil regninger osv..) men ta å skjekk om du kan få nextgentel de skal bygge ut her i byen no.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Valgte Telenor selv, under tvil. Ble svært positivt overrasket. Bestilte på en lørdag, fikk modem/router påfølgende mandag kveld, og ble koblet til samme uke (på tidspunktet som var eget ønske). Alt virket med en gang, speedometeret viser at min 704 gir rundt 725-730, og grei pris både på etablering og abb. Og den medfølgende (kr 1,00) surround-pakken gir god spill/musikk-lyd. Løp&kjøp! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 08:03, skrev zanta:Valgte Telenor selv, under tvil. Ble svært positivt overrasket. Bestilte på en lørdag, fikk modem/router påfølgende mandag kveld, og ble koblet til samme uke (på tidspunktet som var eget ønske). Alt virket med en gang, speedometeret viser at min 704 gir rundt 725-730, og grei pris både på etablering og abb. Og den medfølgende (kr 1,00) surround-pakken gir god spill/musikk-lyd. Løp&kjøp! WOW, det er ikke ofte man hører om! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Dritt i ADSL. Gå for SDSL. Koster litt mer men du har mye lavere ping respons og har full duplex linje. Kjekt å ha hvis du skal trade :razz: Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Vel egentlig er det bare ett valg og det er bluecom. For all det ikke velg telenor uansett. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Aldri bestill noe fra Telenor dersom det finnes andre leverandører av det du ønsker. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Med mimer får du fast IP da. De har vært litt trege med levering grunnet modem levrandøren i USA som ikke har sendt modemer. Dette er nå bedret tror jeg. Du slipper noe oppringing(ppoe?) som du må med bluecom og telenor. hastigheten er stabil, og snart får du muligheten til å bestille 8Mbps Er svært fornøyd med Mimer. Du kan jo såklart vente noen måneder, og få sexy 10Mbps eller.no fra Tafjord kraft. De begynner utbyggningen snart. begynner rundt nørve. Lenke til kommentar
Ever|asT Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Blir dere aldri lei av å snakke dritt om Telenor... fatter det ikke de har alltid levert hva de har lovet til meg kan ikke huske sist jeg fikk nedetid hos dem hvis man ikke vil ha telenr , ikke bestill fra dm. men sannheten er at mange tusen bruker dem . og er sikkert fornøyd med dem. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg blir aldri lei av å snakke dritt om Telenor. Jeg har ingen gode erfaringer med dem. Synd du ikke har NGT som valg. Men PPPoE er ikke et dårligere alternativ, det er kanskje like greit eller muligens litt bedre? Når den først er koblet på. Har dessverre ikke mulighet til å teste latency for NGT (PPP) kontr Telenor (PPPoE), men et smart hode fortalde meg at det var hakket kjappere respons på PPPoE. Har ingen konkrete tall; men det er vel neppe vanskeligere enn "PPP vs PPPoe" på Google Lenke til kommentar
Ever|asT Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Leverer de ikke hva de sier de skal levere ...yes or no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå