Gå til innhold

Flimring på ekstern skjerm

Anbefalte innlegg

Har en hp nc6120 som jeg prøver å koble til en ekstern skjerm via vga utgangen. Har nå prøvd 3 lcd skjermer og flere kabler, men alle skjermene flimrer!!

Har også prøvd en crt skjerm og den fungerer helt fint. Har installert nyeste drivere fra både hp og intel(Mobile Intel 915GM/GMS, 910 GML Express Chipset).

Noen som vet hva det kommer av? er vga porten ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var overraskende. Jeg har aldri hørt om at LCD-skjermer kan flimre. De kan imdlertid være uklare hvis det er definert gal oppløsning. Har du definert oppløsning/refresh på VGA-utgangen som ikke passer LCD?

Ettersom din CRT-ksjerm ikke "flimrer" (CRT-kan flimre) er det ikke VGA-porten som er årsak.

Lenke til kommentar
Har du definert oppløsning/refresh på VGA-utgangen som ikke passer LCD?

5903502[/snapback]

Oppløsningen skal passe, 1280x1024, 60Hz..

Kan vga kontakten sende ut ustabilt signal? crt skjermer takler kanskje dårligere signaler enn lcd

Skjermene "flimrer" bare på spesielle farger.. f. eks windows blå

Endret av MacGyver1
Lenke til kommentar

Sjekket litt mer nå. og i 1024x768 oppløsning så 'flimrer' ikke eksterne skjermer.

Takler ikke maskinen høyere oppløsning ut?(Den skal gjøre det iflg. spec.)

Display resolution:

External video: 640 x 480, 800 x 600, 1024 x 768, 1280 x 1024, or 1600 x 1200 resolution (up to 100-Hz refresh rate dependent upon monitor capability, resolution and color depth settings.

Kjører 1400x1050 på intern skjerm...

Endret av MacGyver1
Lenke til kommentar

Hah! har samme problem på min 1557GLS med 9700 pro... viss jeg setter VGA kontakten bare halveis inn så forsvinner problemet.... eller viss jeg legger press på kontakten ( legger en bend på kabelen så den ligger i spenn). kan være et skjermings problem på VGA kontakten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...