Pango Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 En av PCene mine er en gammel P200. 200 MHz P1 skal ha omtrent 400 bogomips i linux, og det hadde den, men så plutselig ble det endret til 80 bogomips, og nå er det en latency når jeg trykker på keyboardet til chars kommer opp på skjermen på ca 500-1000 ms eller noe (mens andre CPU-krevende apps kjører - det lagget ikke før med de samme programmene). Ellers går alt mye treigere. BIOS sier den er 200 MHz når den booter, jeg har sjekket at CPU-cachene er på, jeg har prøvd å flashe bios og endre på RAM latency (selv om det ikke skulle ha noe å si). Noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre for å prøve å fikse det, eller hva som gjør/gjorde at det har blitt sånn? Er der noen programmer jeg kan kjøre som tester CPUen for feil? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 du kan få kjøpe en 200mhz p1 med mmx av meg for 100 kr. så finner du ut om det funker da. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Aldri hørt om en cpu som går tregere når den er defekt. Mest sannsynlig et software problem. Installert på nytt? Lenke til kommentar
Pango Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Hvilken software skal være "defekt" da? Kernelen? haha, jeg har ikke gjort noen endringer på noe som helst siden den fikk 400 bogomips. Eneste den maskinen gjorde var å kjøre seti@home. [ Denne Melding var redigert av: Pango på 2002-09-29 17:04 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå