Gå til innhold

TES: hvordan dirke opp låser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som sagt i overskriften så sliter jeg veldig med å dirke opp låser da de brekker hele tiden... hvordan skal jeg vite når jeg skal trykke på x?

 

Takker for svar!

5903244[/snapback]

 

Det er vel random, og avhenger av skillen du har i lockpicking?

5903253[/snapback]

 

ok... da får jeg øve meg litt:)

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på topicen.

Jeg har nettop begynt å spille og skjønner ikke helt denne lockpickinga.

Når man skal bare ta opp en "pin" går det jo fint. Men når det er flere så er det jo ett helvette! Man må liksom styre musa fra pin til pin og nappe oppover? Og trykke på musa før de detter ned igjen.. Virker usansynlig vanskelig på 3+ pins. Er det jeg som gjør noe galt?

Lenke til kommentar
Når vi først er inne på topicen.

Jeg har nettop begynt å spille og skjønner ikke helt denne lockpickinga.

Når man skal bare ta opp en "pin" går det jo fint. Men når det er flere så er det jo ett helvette! Man må liksom styre musa fra pin til pin og nappe oppover? Og trykke på musa før de detter ned igjen.. Virker usansynlig vanskelig på 3+ pins. Er det jeg som gjør noe galt?

5903277[/snapback]

 

Hadde samme "problem". Saken er at en og en skal opp, ikke alle samtidig, da hadde det vært umulig. Vipp og en, høyreklikk med musa, vipp on de andre. :)

Lenke til kommentar

Aldri hatt problemer med lockpicking. Jeg tar å dytter "pinen" opp helt til den faller fort ned og etter det setter jeg den på plass, funker hver gang, men nå har lockpick skills på 80 med skeleton key og lockpicking er kjedelig enkelt. Hver pin på very hard låser går på første forsøk.

Lenke til kommentar

Prosess:

 

Når du vipper opp en pinne detter den ned igjen. I et system, detter pinnene raskere/senere ned. Når du føler at pinnen har falt ned på sitt raskeste, vipper du den opp en gang til og klikker med musa.

 

Poenget er at man skal klikke med musa når pinnen går sent opp. Og pinnen går alltid sent opp etter at den har falt ned på sitt raskeste.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mest magi på låser, er enklest ;D

 

Men på very hard og hard låser blir det litt værre, så jeg har funnet ut at det er lettest hvis man dytter opp pinnen to ganger før man prøver og "låse" den (Brekte bare 3 picks på hard chest med denne metoden@ første forsøk). Har lav skill i sec bare 26.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Jeg dirker opp to very hard locks på rad uten å faile på skill-lvl 30.

Kjempesimpelt, er vanskelig i starten, men når du begyner å forstå systemet, så er locks ingen hindring. :)

 

Tingen er å være tålmodig, og stirre med et sinnsykt konsentrert blikk på "pinnene" når du drar musen opp. På very hard locks så har jeg fått inntrykk av at i gjennomsnitt hver femte gang du drar musen opp, så går "pinnen" opp treigt, og det er da du skal trykke slik at låser seg der. Etter mye øvelse, så skulle du ønske at de hadde extremely hard locks.. :)

 

gl <3

Lenke til kommentar

Evt. bli flink i Alteration og kjøpe seg Open <easy, average, hard, very hard> Lock spells etterhvert som du blir Journeyman, expert og Master.

Nok å peke på kista og fyre av spell da :) Men med mindre du har Alteration som major skill vil det ta veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig lang tid.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...