orjan_boe Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Det jeg lurer på er hva dere har på sytem-temperaturen, ved full-load.Jeg mener temperaturen på northbridgen, ikke temperaturen på cpuen. Jeg har selv et bd7II og får systemtemp 54 grader, som jeg selv mener er for høyt.Jeg fikk mail fra en webshop, der de sa at systemtemp måleren på abit bd7II er plassert nær en varmekilde, slik at tempen ikke stemmer. Hva får altså dere(eiere av bd7II med og uten raid) på system tempen? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg har BD7II Raid og har en systemtemp på 37 grader idle. Ved overklokking ([email protected]) og CPU-belastning går denne temperaturen kraftig opp, nær 50 grader. Det høres sannsynlig ut det med varmekilde. Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Har observert dette med mitt hovedkort også. Må si det er ganske merkelige temperaturer på dette kortet. Har følgende: - Abit BD7II (Uten RAID) - 5 80mm Enermax - Vannkjøling på CPU og GPU - P4 2.26 @ 2720 (160 FSB) - Corsiar PC 3000 C2 @ 214 Som du ser burde det være mer enn tilstrekelig kjøling på denne riggen, men når jeg looper 3DMark 2001 over natten på denne hastigheten ser jeg på loggene til MBM5 at CPU har vært oppe i 64 og SYSTEM oppe i 74!?! Dette virker helt villt for meg, fordi systemet er fjellstøtt på denne hastigheten, så det må nok være sterk misvisning på dette kortet. Har tenkt til å sette tempsensorer på Chipsettet og CPU for å måle nøyaktige temperaturer når jeg får tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå