marloz Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hei, Jeg kjøpte nettopp http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138 og BIOS sier at disse kjører på CL3. Jeg har Abit KN8-SLI og i manualen står det at hvis de skal kjøre i dual channel må de enten stå i DIMM 1+2 eller 3+4. Jeg har forsøkt begge deler, de kjører som dual channel som de skal, men det kommer opp som CL3 uansett. Er det noen måte jeg kan sette dette til CL2 manuelt? Edit: Jeg var i BIOS og så, og jeg fant muligheten for å sette timings manuelt. Men jeg er usikker på hva jeg skal sette her. Dette kom opp da jeg satte den til manuelt: DRAM Clock : DDR400 CAS Latency time : 3.0 Row Cycle time : 11 Clocks Row Refresh Cycle Time : 13 Clocks Min RAS# Active Time : 8 Clocks RAS# to CAS# Delay : 3 Clocks RAS# Percentage Time : 3 Clocks RAS# to RAS# Delay : 2 Clocks Write Recovery Time : 3 Clocks Write to Read Delay : 2 Clocks Read to Write Delay : 4 Clocks Noen som vet optimale instillinger her? Takk! Endret 11. april 2006 av marloz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå