Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trim til moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fattern har hatt AC 50, husker at han har sagt at han filte opp dreieskiven (eller hva het, den som styrer innsuget)

Skal vist gi god effektøkning

 

EDIT:

SUZUKI AC-50: -70 TALLETS STORSLAGER!

Som 16-åring kjørte jeg en rød AC-50 1977 modell (bildet tok jeg  i 1983).  Denne mopeden ble nok mest populær bl.a. pga. at den har 5 gear, og er meget lett å trimme. Man kapper ganske enkelt noen grader av dreieventilen, og vips har man en haug med effekt! Min gikk i 105 km/t i nedoverbakke, og 95 på flat mark! I tillegg kan man montere A100 motor rett i rammen.

Fant det på mopshop.

Endret av Patz
Lenke til kommentar

Saken er vel at effekt anlegg ikke gir noen effekt på "de fleste" luftavkjølte fordi det ikke er noe særlig med plomberinger i org.anlegget. DVS-> ikke noen stor foandring.

 

"de fleste" Vannavkjølte mopeder har Store plomberinger i org.anlegget og det vil derfor bli mer effekt med ett effekt anlegg uten plomberinger.

 

Så luftkjølte sykler som mt-5, Tsx, MTx, dtr vil stort sett ikke gå noe bedre med effektanlegg med mindre de har trimsylinder i tillegg.

Lenke til kommentar
Saken er vel at effekt anlegg ikke gir  noen effekt på "de fleste" luftavkjølte fordi det ikke er noe særlig med plomberinger i org.anlegget. DVS-> ikke noen stor foandring.

 

"de fleste" Vannavkjølte mopeder har Store plomberinger i org.anlegget og det vil derfor bli mer effekt med ett effekt anlegg uten plomberinger.

 

Så luftkjølte sykler som mt-5, Tsx, MTx, dtr vil stort sett ikke gå noe bedre med effektanlegg med mindre de har trimsylinder i tillegg.

5918201[/snapback]

 

Erhm.. i min orginale MTX er det helvettes mye blombering i bakpotta ;)

Men går bare i en 70 med effektanlegg fordet :(

Lenke til kommentar

Grunn til at TS går dårligere med orginal sylinder, og gasser med effektanlegg er at den for FOR mye eksos ut. Ikke misforstå, men den vil bare dra på toppen av registret.

 

Skal du "porte" en sylinder til toppdrag, så filer du eksos, innsug, bånndrag, så filer du skylle kanalene.

 

Dette var et eksempel bare , men vet ikke om det var saklig i hele tatt..

 

Sylinderen trenger noe motstand for å få noe bånndrag. Ferdig :p

 

og den avataren din, håper du har eller har hatt AM6 tørråsen ?

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...