GretheT Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg satte inn et SD minnekort fra en venn sitt Ixus-kamera, i laptopens innebygde kortleser (ACER TravelMate 8003). Når kortet ble satt inn, kræsjet pc'en uten forvarsel, og startet på nytt. Kortet stod i under gjenoppstart, og innholdet ble lest. Men Windows sin Explorer (File explorer, ikke IE) har siden oppført seg dårlig. Den bruker lang, lang tid på å oppdatere mappelisten, det kan ta 1-2 minutter. Det ligner på noe som skjer når man klikker på en nettverksmaskin som ikke er på nettet. Kortet ble tatt ut, uten noe form for "utløsningsmekanisme" involvert, det er heller ingen prosedyre for dette på pc'en, tror jeg. Det kan hende det har noe å gjøre med at maskinen nylig er reinstallert med en clean XP, altså ikke Acers egen rescue-versjon? Noen som kan hjelpe?? MVH Grethe Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Forstår jeg det riktig at det ikke er installert drivere for hovedkortet etter reinstallasjon av operativsystemet? Hvis JA så kan dette være årsaken. Lenke til kommentar
GretheT Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Det er installert drivere med Windows XP Pro. Uten drivere ville vel ikke leseren ha funket i det hele tatt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Det er installert drivere med Windows XP Pro. Uten drivere ville vel ikke leseren ha funket i det hele tatt? 5903149[/snapback] Er dette driverne for hovedkortet (fra hovedkortsleverandøren)? Lenke til kommentar
GretheT Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Takk for drivertips, det satte meg på rett spor. Jeg sjekket med han som gjorde installasjonen, og fikk litt info om det du nevnte om drivere. Han anbefalte å avinstallere/reinstallere driveren for smartkort-leseren, og etter å ha gjort det - funker file explorer igjen! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Kortet ble tatt ut, uten noe form for "utløsningsmekanisme" involvert, det er heller ingen prosedyre for dette på pc'en, tror jeg. 5902903[/snapback] Når du skal fjerne kortet bør du gjøre følgende: Venstreklikk en gang på ikonet markert med pilen: Da skal en slik boks komme frem: Klikk på denne og vent til det kommer opp en liten boks som sier at det nå er trygt å fjerne minnekortet. Det kan hende det vil være flere enheter ført opp i listen som kommer opp, så sørg for å velge minnekortet og ikke andre enheter du kanskje ikke vil fjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå