-imen Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hentet min 6280 hos posten i dag. På siden av pakken er det et oransj klistremerke der det står 6280/C konfigurert for Net Com, jeg bestilte uten abonnement, og mobilen fungerer helt fint. Men på grunn av dette så har jeg følelsen på at mobilen har vært brukt før, har den det? Og i så fall har ikke MPX plikt til å oppgi det? Mobilen lå i en pose, men posen var ikke forseglet, der var heller ikke pakningen den kom i heller. Hva er deres meninger? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Den er nok ikke brukt... men det at den er konfigurert for NetCom betyr kun at MMS og GRPS er satt opp til operatøren NetCom... Var forseglingen brutt? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Åssen er standen på mobiltelefonen da? Ser den brukt ut? Er det fortsatt beskyttelsesplastikk over displayet? Lenke til kommentar
-imen Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Altså posen den kom i var helt åpen, og det var pakningen også. Noe annet jeg også reagerte på var at bakdekselet var litt åpent helt på toppen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Men var forseglingen brutt? Var det forseglng på den? Ser den ikke brukt ut og det ikke er noe info inne på telefonen er den nok ikke brukt. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Den trenger ikke være brukt i det hele tatt. Jobber i en forretning som selger mobiler, og på omtrent alle pakkene står det et klistremerke med Telenor Wap/GSM, men samtlige er ikke sperret. Mange mobiler kommer i esker som ikke er forseglet også. Lenke til kommentar
-imen Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Hvilken forsegling mener du? Beskyttelsesplastikken var på både på displayet og kameraet. Mobilen ser ikke brukt ut. Men jeg la merke til fingeravvtrykk på plastikken på displayet første gang jeg så den Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hvis ikke det esken var forseglet med et klistremerke eller liknende over "åpningen" er det neppe noen fare... For den saks skyld kan det jo hende at MPX kontrollerte at alt var med for den saks skyld. Lenke til kommentar
-imen Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Ok, tusen takk for raske svar. For se hva jeg gjør før angrefristen er ute. Lenke til kommentar
-imen Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Den trenger ikke være brukt i det hele tatt. Jobber i en forretning som selger mobiler, og på omtrent alle pakkene står det et klistremerke med Telenor Wap/GSM, men samtlige er ikke sperret. Mange mobiler kommer i esker som ikke er forseglet også. 5902743[/snapback] Hvorfor gjør de det? Mobilen min hadde netcom instillinger på internett da jeg åpnet den Lenke til kommentar
Monique Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hentet min 6280 hos posten i dag. På siden av pakken er det et oransj klistremerke der det står 6280/C konfigurert for Net Com, jeg bestilte uten abonnement, og mobilen fungerer helt fint. Men på grunn av dette så har jeg følelsen på at mobilen har vært brukt før, har den det? Og i så fall har ikke MPX plikt til å oppgi det? Mobilen lå i en pose, men posen var ikke forseglet, der var heller ikke pakningen den kom i heller. Hva er deres meninger? 5902702[/snapback] Ikke vet jeg, men var det ikke oppe for en stund siden at bla. mpx hadde solgt en og annen telefon som ny når de hadde vært kort tid ute hos kunde? Uansett, den trenger da ikke være brukt. Bare se på den andre tråden om 6280, der har det jo vært flere innom gsm og "prøvd" skyvemekanisme oa. på telefonene før de har bestemt seg. Må da bli noen "åpne poser" og fingermerker av sånt kanskje. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hvis den funker helt fint så er det vel ikke noe å bry seg om? siden plastikken var på både på skjermen og kameraet så vil jeg ikke tro den er blitt brukt som telefon iallefall, kansje de har brukt den til å teste noe eller sjekke at den virker som den skal? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Posen som telefonen lå i da jeg kjøpte telefon der, var også åpen. Trur ikke det betyr at den er brukt. Tror du kan ta det med ro. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Ok, tusen takk for raske svar. For se hva jeg gjør før angrefristen er ute. 5902776[/snapback] ...Og du synes det er rart at telefonen kan ha vært brukt..? Tror du de kaster telefonene som sendes tilbake i henhold til angrefristen? For syns skyld informerer de vel kanskje om en brøkdel av tilfellene. Forsegling på Nokia-embalasjer eksisterer kun hvis apparatet er operatørlåst. Posen som ligger i esken skal ikke være forseglet, men skal ligge helt åpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå