Zafar Iqbal Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hei. Håper det er noen som kan hjelpe meg her. Jeg oppdaget her om dagen at jeg har 2 nettverkstkort på mitt hovedkort. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310299&view=detailed Jeg har en 3com ruter hvor alle portene er opptatt skal jeg koble pcen til xboxen må jeg ta ut en kabel fra ruteren, siden jeg kjører en annen ip på xboxen må jeg endre ip på pcen for å få kontakt med xboxen. Dette har vært noe tungt for meg til igår da jeg oppdaget at jeg har 2 nettverkskort. Jeg har nå en kabel fra pcen som går til ruteren, denne koblingen heter"Local Area connection" . Her får nettverkskortet en ip fra dhcp serveren som er 10.0.0.5 etc. Den andre nettverks koblingen heter "Local area connention1" (NVIDIA connect eller noe). Her har jeg satt opp følgene instillinger: ip: 192.168.0.100 mask: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.0.1 dns1:195.159.0.100 dns2:195.159.0.200 Vet ikke om dns trengs men? Men når jeg kobler på slik. Får jeg via ftp kontakt med xboxen uten kryssa kabel som jeg også syns er noe merkelig. Jeg kan chatte på msn men av en eller annen grunn er tilkoblingen veldig ustabil og jeg får ikke surfet på nettet som normalt. Noen som har ider om hva jeg kan ha gjort feil, hvorfor jeg ikke komme på nettet når jeg endrer ip på "Local area connention1" setter jeg den til automatisk kommer jeg på nett med engang men da får jeg ikke kontakt med xboxen? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Fant ut av det Fjernet Gateway: 192.168.0.1 dns1:195.159.0.100 dns2:195.159.0.200 på nettverkskort nr 2 og da fugerte det. Når det gjelder kobling mellom xbox og pc hvordan det fungerer uten krysset kabel er antagelig en funksjon i xboxen som gjør om signalet. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Er vel auto MDX/MDIX på hovedkortets LAN chipset regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå