Gå til innhold

CD-ROM problemer, virker ikke..

Anbefalte innlegg

CD-romen min slutta plutselig å fungere.. Når jeg putter inn en cd, skjer det ingenting.

Den virket fint her om dagen, men da jeg skulle legge inn SP 2 fra cd skjedde det ingenting. Jeg prøvde å gå via min datamaskin og dobbelklikke på cd-ikonet. Da kom det opp en melding om at jeg måtte sette inn en cd-plate, den var selvfølgelig der.

Jeg prøvde å avinstallere cd-romen og installere den igjen, uten hell. Den har også de nyeste driverne så det er ikke der feilen ligger.

Det er mulig det er noe mer alvorlig enn bare cd-romen som feiler datamaskinen, siden den hele tiden på windows update laster ned den samme oppdateringen. Har tidligere hatt feil med pcen, men da jeg skifta harddisk så den ut til å fungere, enn så lenge, nå virker ikke alt helt rett lengre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg prøver å gå inn på cden i utforskeren kommer det melding opp om at jeg må sette inn cd-plata! har lagt inn nye drivere til hovedkortet. Den virket jo fint her tidligere... Det må nevnes at jeg nylig skiftet cd-rom fordi den forrige ikke virket, men når jeg tenker meg om må det jo være hovedkortet eller noe som er feil med siden den nye cd-romen heller ikke virker nå.. noen tips til hva jeg kan prøve for å fikse?

Lenke til kommentar

jeg har selvfølgelig prøvd med flere cd-plater. både plater med autostart og ikke. "cd-plate-musepekeren" kommer såvidt opp, hvis jeg er rask å klikke på cd-romen i utforskeren når jeg har putta i ei cd-plate spinner den rundt og det høres ut som den skal starte. Men etter noen sekunder kommer meldingen opp igjen, sett inn cd-plate...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...