Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL utbygging utenbysstrøk!

Anbefalte innlegg

Har ventet lenge og har nå fått greie på at ADSL skal utbygge en gang i 2002. Men når på året det skal bygges ut skal telenor stå for vurderingen for. (Har ringt å snakket med noen ved tlf 800 800 01.) Åssen kan jeg påvirke utbyggelsesdatoen ? Må jeg kontakte noen ved kommunen ? Telenor ? Hva må til for at Telenor får fingeren ut å bygger ut ADSL i lille Siljan ? (Ligger ikke langt i fra Skien) Hvilke andre bredbåndstilbud vil etterhvert komme ut i lyset ? (Jepp, tenker på trådløst)

Takker og bukker for alle tips. Kommentarer. ;>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem som deg. Svar: du kan ikke påvirke Stjelenor! De er dumme, arrogante og trege.

Du skjønner, det hjelper ikke at EN person maser. Det blir lille Ola Normann mot staten. Stjelenor kommer når de kommer, ferdig med deg.

Jeg skulle selvfølgelig ønske at de kom så snart som mulig, men det blir nok med ønsketenkningen.

Hadde det vært et annet tilbud jeg kunne ha valgt her, utenom Stjelenor, hadde jeg valgt det flatt!

Alt for å kunne le av Stjelenor den dagen de ringer en gang i 2000-og-mange og forteller meg at nå kan jeg få ADSL. Yeah right sier jeg bare da.

Lenke til kommentar

Jeg bor også i et utkantstrøk. Dette kan vi ikke finne oss i, vi må legge press på telenor, vi må gjøre NOE! Dette er jo også i strid med bredbåndshandlingsplanen til regjeringen. Til alle her på Hardware.no, please hjelp oss. Jeg har sett flere eksempler (bl.a obi_wan mot datorbutikken) på at sammen er vi sterke. Ikke la telenor melke oss for mer trege isdn tellerskritt. La oss ta fatt i dette :smile: ADSL til alle! :smile:

Lenke til kommentar

Min nabo er ganske høyt oppe i Nextra og ifølge ham er det kun snakk om en softwareoppdatering av sentralene som klargjør ADSL til eventuelle abonnenter. Jeg spurte ham hvorfor det tok så lang tid og svaret var.... (selvfølgelig):

"De tjener alt for godt på ISDN enda..."

Sier ikke mer jeg...

Lenke til kommentar

Hvor mye vil Telenor "melke" ut av oss ISDN-abonennter? Nå får de røske fingern ut fra der det lukter vondest og oppgradere sentralene slik at vi som bor i grisgrente strøk også får litt raskere linjer.

FOLKEAKSJON MOT TELENOR'S MELKEPOLITIKK

[ Denne Melding var redigert av: Sjenever på 2001-12-08 04:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-08 01:11, JRF skrev:

Min nabo er ganske høyt oppe i Nextra og ifølge ham er det kun snakk om en softwareoppdatering av sentralene som klargjør ADSL til eventuelle abonnenter. Jeg spurte ham hvorfor det tok så lang tid og svaret var.... (selvfølgelig):

"De tjener alt for godt på ISDN enda..."

Sier ikke mer jeg...

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

faen det er så jævla provoserende å høre...

jeg har adsl men synes synd på dere så det er provoserende for meg og :lol:

Lenke til kommentar

Jeg venter heller litt enda og ser med glede mot sdsl og internett voer strømkablene. Når Telenor endelig får ut fingeren ute i bushen hjemme regner jeg med at adsl er en gammel teknologi og med lav hastighet når nye muligheter åpner seg..

SDSL VDSL osv. osv.

Gleder meg til den ultimate da:

Fiberoptisk inn og ut..

Lenke til kommentar

Hu,Hei

Man trenger ikke å bo i distriktet for ikke å ha muligheten til å få ADSL. Det kan faktisk være så enkelt at sentralen man er koblet til ikke er klargjort og dermed sitter man i saksa.

Pokker ta, hele Teleneor. Makan til sendrektighet og monopolistiske fjotter skal man lete lenge etter. Nå skal det sies at jeg kan koble opp mot kabel-TV, men hva med de som ikke har dette.

Hvis man først har fått ADSL er det helt utrolig hva den bedriften klarer å suge ut av kroner hos den enkelte. Førr ikkje å snakke om forskjellen mellom opp- og nedlasting, grådig irreterende.

Påvirkning over Hermansen & Co kan man bare glemme. De guttan der har det mere travelt å finne noen å fusjonere med enn å gi alle et godt tilbud.

Du store min for noen negative bølger jeg klarte å lire av meg. Det er egentlig synd fordi jeg opplever ISDN-oppkoblingen ssom stabil og god.

Yoda

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-08 14:03, jinx_ skrev:

Jeg bor 5 km unna en sentral som er oppgradert til både adsl og sdsl, men kan ikke få fordi det er ikke den jeg er kobla til. Og sentralen min har jo knapt nok blitt bygd ut til isdn

Slå den!

Når det gjelder avstand, så skal det være maks 2-3 km. til sentralen for å få ADSL. Jeg ligger 1,7 km. fra sentralen bare de får dradd seg ut av sofaen og satt inn de modulene som skal til.

Lenke til kommentar

sjenever:2-3 km er vel litt væl kort. Men folk har jo fått adsl fra telenor på 5 km og.

Fikk beskjed i fra sdsl folka om at vis jeg fikk til å bytte sentral så var det ikke noe problem med 1mbit's linje i allefall.

Telenor's svar på å bytte sentral var: Dyrt!

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp telenor, de er inkompetente, grådige og selvfølgelig dyrere enn andre levrandører.

selv har jeg bestillt adsl fra nextgentel etter en anbefaling fra en venn, og hos nextgentel får du mer båndwidde for pengene.

Er det noen i det hele tatt som er koblet til telenor adsl?

Gleder meg til bredbandsfabrikken (300kr for 10mbs i/u) brer seg ut over landet og telenor rumpekjøres videre og ut av markedet. telenor må omorganisere, sjefene mister jobbene og pågrunn av sin kompetanse innenfor kommunikasjon, kundebehandling og evner til å se fremover begynner de innenfor renovasjons bransjen.

Den SintePolse

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-08 17:19, jinx_ skrev:

sjenever:2-3 km er vel litt væl kort. Men folk har jo fått adsl fra telenor på 5 km og.

Ikke det jeg fikk beskjed om hos Telenor. Lå jeg lengre fra en 2-3 km. fra sentralen så var det ikke aktuelt i det hele tatt. ( men det er det jo ikke likevel her jeg bor).

Lenke til kommentar

Når det gjelder dette med avstand til sentral og ADSL så er dette ifølge min kompetente nabo (som jobber i Bravida og ikke Nextra som jeg kom i skade for å skrive tidligere) bare bambus fra ende til annen. Tydeligvis er det endel Telenor ikke forteller her... Noen som vil ta saken?

Lenke til kommentar

Har ISDN (Ikke fra Telenor, men Telenor-svina hadde gitt mamma'n min ISDN-telefon og greier, uten egentlig å ha ledning (sånn ting som henger i stolpene) fra oss ned til sentralen som støttet dette. Derfor, på grunn av en Telenor-fuck-up, fikk ikkje eg internett før for et og et halv år sida...

Syns godt at svina kunne jobbe kjappere, og gi meg muligheten til å kunne ha DSL-greier hjemme... Midt i troms...

Skal selvfølgelig ha annet abbonement enn Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...