Even. Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Kan noen forklare meg feilen (slik at ikke jeg også gjør det) . Synes det er bra at folk poster slike feil, det er bedre at en på forumet finner ut av det og sier i fra enn at en eller annen som bare er ute på f finner ut av det. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Bra at han posta det synes jeg. Men hvordan fant han det ut egentlig? Da jeg gikk in på siden så var den helt normal... Endret 15. april 2006 av Zathardor Lenke til kommentar
rønning Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Han har ingen begrenseinger på hvilke sider som kan inkluderes. Enklerer sagt, man kan skrive hva man vil her: index.php?s="hva som helst" dette gjør at index-filen (selve hovedfilen) inkluderes..OG det er i denne filen man finner inkclude-scriptet, når index-filen includeres inkluderer denne filen igjen det som står i ?s= og da kommer nok en gang index.php, og man har en evig loop...Det at siden står og laster hele tiden er stor påkjenning for server... en enkel måte åunngå dette på er å lage en array der du har en oversikt over hvilke sider som ikke skal includeres: $ulovlig = array("index", "script", "database"); IF (!$_GET['s'] || in_array($_GET['s'], $ulovlig)) { include ("main.php"); } dette inkluderer siden main.php hvis $s ikke er satt, eller at det som er skrevet i $s befinner seg i "ulovlig"-arrayen Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 jeg har et include script som er noelunde sikkert: https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f=30&t=558632 Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 ↑ grunnen til at man rapporterer feil er for at kisen skal kunne fikse det. uansett hvor stor feilen er. 5923755[/snapback] Du kunne ha sendt en PM, da Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 ↑ hadde nok gjort det, men jeg var ikke den første som fant det ut... btw, nå kan andre lære av andres feil, og sikre include scriptene sine Mira:STOR ADVARSEL! Du leker med PHP, på en farlig måte! Hvem som helst kan låse hele serveren deres. Det vil si at dersom dere er hostet på er webhotell og ikke en egen dedikert server er sjansen stor for at hosten vil kaste dere ut. Ved å sette ?s=index så loader siden seg selv i en evig loop! Folk kan da låse serveren (i verste fall kræsje den) og samtidig stikke av med all bånnbredden din! 5902578[/snapback] Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Okey.. Sorre ??: Du kunne ha sendt en PM, da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå