Gå til innhold

Stoltenberg knuser alle i ny måling!

Anbefalte innlegg

Viser ikke dette bare hvor like partiene er i Norge? De er ikke lengre samspilte på de store trekkene (som at alle er sosialdemokrater, mer eller mindre), men også små enkeltsaker blir personer av "motsatt side" fornøyde med. Alt for mange velger tradisjonelt, hva vennene gjør og hvilket parti som hadde tøffest stand. Vi trenger noen ytterpunkter som får rive seg løs i media og vi trenger flere partier som står lengre fra hverandre.

5908636[/snapback]

Altså du vil ha ett samfunn med større konflikter og uenigheter. Ett samfunn der enhver er for seg selv og bare vil mele sin egen kake. Og siden du sier du ønsker ytterpunktene i politikken velkommen så ønsker du også at kommunistpartiet skal gjenreises?

Enighet og fellesskap er ett tegn på fornuftig politikk som flertallet kan enes om. Det betyr at alle lag i samfunnet bli igodesett ikke bare det samfunnslaget som har den politiske makten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså du vil ha ett samfunn med større konflikter og uenigheter. Ett samfunn der enhver er for seg selv og bare vil mele sin egen kake. Og siden du sier du ønsker ytterpunktene i politikken velkommen så ønsker du også at kommunistpartiet skal gjenreises?

Enighet og fellesskap er ett tegn på fornuftig politikk som flertallet kan enes om. Det betyr at alle lag i samfunnet bli igodesett ikke bare det samfunnslaget som har den politiske makten.

5908760[/snapback]

Jeg ønsker at det skal være en representant fra alle, ikke bare "å det store felleskap". Du kan godt spare deg for stråmennene, de hjelper ikke.

Enighet og felleskap minner bare om flertallsdiktatur og skjermer ut minoritetene og de som har andre meninger enn dette felleskapet. Jeg ønsker at alle skal ha innflytelse på politikken, ikke bare de som velger å stå i sauemengden.

Lenke til kommentar

5908760[/snapback]

Da må vi jo bare applaudere USA, hvor to nesten like partier tar 95% (?) av stemmene.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var kjempebra! Etter å ha lest så mye drittslenging om regjeringen her, er jeg glad for å se at denne delen av forumet ikke inneholder en representativ del av befolkningen. :)

Lenke til kommentar

5908760[/snapback]

Jeg ønsker at det skal være en representant fra alle, ikke bare "å det store felleskap". Du kan godt spare deg for stråmennene, de hjelper ikke.

Enighet og felleskap minner bare om flertallsdiktatur og skjermer ut minoritetene og de som har andre meninger enn dette felleskapet. Jeg ønsker at alle skal ha innflytelse på politikken, ikke bare de som velger å stå i sauemengden.

5908774[/snapback]

Ordet flertallsdiktatur ble vel funnet opp av et eller annet puslete parti, som ingen er enige med? Når man er menger seg med en meningssett som skurrer for de aller fleste, burde man istedet for å være overlegen mot alle "uopplyste", være litt ekstra selvkritisk.

Lenke til kommentar
Jeg synes dette var kjempebra! Etter å ha lest så mye drittslenging om regjeringen her, er jeg glad for å se at denne delen av forumet ikke inneholder en representativ del av befolkningen. :)

5908781[/snapback]

Selvfølgelig ikke. Denne delen av forumet er jo tross alt i all hovedsak bygd opp av folk som bare er ute etter å krangle eller å moralisere. Det finnes mer enn nok brukere her inne som - uansett hvilken diskusjon de er med i - nekter på at nettopp de selv kan ha tatt feil. Hvordan det er mulig å ha rett hele tiden, aner jeg ikke. Men man begynner jo å lure på hvorfor de sitter her inne i skriver istedenfor å ha en toppjobb, en eller annen plass.

Folk som har rett så ofte som enkelte her inne mener å ha, har en tendens til å bli fanget opp og satt til god nytte i godt betalte jobber, lenge før tiden skulle tilsi det.

Vi "vanlige" kjenner disse som vidunderbarn og genier. ;):p

Endret av reverto
Lenke til kommentar
MEN: Til og med Høyre- og Frp-velgerne synes Stoltenberg-regjeringen gjør en god jobb.

Jeg tror dette er noe som har slått fram. Siv Jensen og Erna Solberg synes Stoltenberg gjør en god jobb, da synes ca. alle på forumet at han gjør en god jobb.

Jeg føler at Stoltenberg hever seg litt over alle andre politikere. Han ser liksom ut som en internasjonal politisk mann og ikke en mann for BARE Norge. :hmm:

Lenke til kommentar
Ordet flertallsdiktatur ble vel funnet opp av et eller annet puslete parti, som ingen er enige med? Når man er menger seg med en meningssett som skurrer for de aller fleste, burde man istedet for å være overlegen mot alle "uopplyste", være litt ekstra selvkritisk.

5909072[/snapback]

Hvorfor det? Hver gang det kommer et "avvik" så skal "avviket" heller tilpasse seg det "normale"? Hvilket samfunn ville det ha vært? Et rolig og fredlig samfunn, ja, men også undertrykkende.

Det vi trenger er personer som står fram fra begge sider, noen som har kraftige meninger. Det siste vi trenger er et samfunn fult av nikkedukker.

Lenke til kommentar
MEN: Til og med Høyre- og Frp-velgerne synes Stoltenberg-regjeringen gjør en god jobb.

Jeg tror dette er noe som har slått fram. Siv Jensen og Erna Solberg synes Stoltenberg gjør en god jobb, da synes ca. alle på forumet at han gjør en god jobb.

Jeg føler at Stoltenberg hever seg litt over alle andre politikere. Han ser liksom ut som en internasjonal politisk mann og ikke en mann for BARE Norge. :hmm:

5909336[/snapback]

Jepp, han lar sine 'undersåtter' ta seg av de praktiske problemene, slik at det er disse som må ta de vanskelige avgjørelsene og får skylden når noe går galt.

Lenke til kommentar
Jeg etterlyser fremdeles en kort liste over hva regjeringen har gjort hittil...

5902937[/snapback]

Tja,jeg kan jo ta fra deres første uke.

De innførte makspris i barnehager,noe som gjør at vi får mange flere barnehager og flere av de lavtlønte får råd å ha sine barn i barnehager som igjen fører til flere arbeidsplasser.

De ga "nødhjelp" til kommunene som lå med brukket rygg etter den forrige regeringens rovdrift på dem (Orførere fra alle partier klaget høylydt mot denne raseingen som de borgerlige gjorde) Dette førte til at plasser innen eldreomsorgen som skulle stenge og nedbemanningen i helsesektorn i stor grad ble stoppet, at lærerstillinger som kommunene ikke hadde råd til å besette ble besatt, osv.osv.

De ga de arbeidsledige tilbake de ca 25000 som den forrige regeringen tok fra hver arbeidsledig for å finansiere skatteletten.

Det var bare noen "småting" sånn i farta .

God Påske.

Lenke til kommentar

5909072[/snapback]

Hvorfor det? Hver gang det kommer et "avvik" så skal "avviket" heller tilpasse seg det "normale"? Hvilket samfunn ville det ha vært? Et rolig og fredlig samfunn, ja, men også undertrykkende.

Det vi trenger er personer som står fram fra begge sider, noen som har kraftige meninger. Det siste vi trenger er et samfunn fult av nikkedukker.

5909782[/snapback]

Personlig ser jeg ikke noe poeng i ha sterke meninger for de sterke meningenes skyld, heller ei å ikke ytre de i den grad man har de. Jeg er enig i at sterke meninger er bra for samfunnet, men observerer ikke noen akutt mangel, i hvertfall ikke her på forumet.

Lenke til kommentar
Personlig ser jeg ikke noe poeng i ha sterke meninger for de sterke meningenes skyld, heller ei å ikke ytre de i den grad man har de. Jeg er enig i at sterke meninger er bra for samfunnet, men observerer ikke noen akutt mangel, i hvertfall ikke her på forumet.

5915933[/snapback]

Alle meninger er gode meninger. Til og med de sterke. Skal vi kunne ha et tilfredsstillende politisk Norge trenger vi noen av de sterke meningene fram i media, slik det var på 70-80tallet med alle AKP-politikerene og han anarkisten, husker ikke navnet hans. Vi trenger noen tankevekkende meninger, ikke meninger som alle andre har fra før. Men dette er da kun min mening.

Jeg savner dette i media, men det kan godt hende jeg ikke leser de rette avisene. Er veldig sjeldent jeg finner igjen noen meninger fra ytterpunkene som eksisterer her på forumet i media.

Lenke til kommentar
De ga "nødhjelp" til kommunene som lå med brukket rygg etter den forrige regeringens rovdrift på dem (Orførere fra alle partier klaget høylydt mot denne raseingen som de borgerlige gjorde) Dette førte til at plasser innen eldreomsorgen som skulle stenge og nedbemanningen i helsesektorn i stor grad ble stoppet, at lærerstillinger som kommunene ikke hadde råd til å besette ble besatt, osv.osv.

5915907[/snapback]

Jeg synes ikke det er noe godt tiltak. Strukturelle problemer løses ikke ved hive penger på dem. Har det blitt noen forbedringer noe sted som følge av dette?

De ga de arbeidsledige tilbake de ca 25000 som den forrige regeringen tok fra hver arbeidsledig for å finansiere skatteletten.

5915907[/snapback]

Du har ikke tilfeldigvis noen link på dette?

Lenke til kommentar

De tok et tak når det gjelder endel tvilsomme investeringer i regi av oljefondet. Og bra var det.

For min egen del var det positivt å se at Sjøforsvaret fikk noen titals millioner mer til drift, som resulterte i mer seiling og mer tilstedeværelse av marinen i nord. Dog vil nok det fort bli slutt på dette neste år.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke regjeringen gjør en bra jobb med unntak av utenriksministeren. Jeg er uenig med utenriksministeren, men han opptrer i det minste litt mer modent og forsiktig enn enkelte andre i den gjengen der, samtidig som han tilsynelatende tenker på befolkningen i sin helhet fremfor kun sine egne velgere. Det er en person jeg skulle likt å ha på den riktige siden av politikken :)

Stoltenberg selv derimot har jeg ingenting til overs for nå til tross for at jeg utvilsomt synes han gjorde den beste valgkampen. Han er en politisk korrekt dust som aldri kan si noe uten å grave det ned i en typisk politiker-formulering.

SV-banden med finansminister, kunnskapsminister og miljøvernminister kunne jeg ihvertfall klart meg uten.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er noe godt tiltak. Strukturelle problemer løses ikke ved hive penger på dem. Har det blitt noen forbedringer noe sted som følge av dette?

Tja bla i vår kommune førte dette til at nyfløyen ved sykehjemmet som har stått tom siden den ble bygget kunne åpnes og tas i bruk,noe som førte til at eldre som har stått på venteliste i flere år fikk plass.

Du har ikke tilfeldigvis noen link på dette?

Har den ikke for hånden nå,men det var en god del avisskriverier om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...