Nando Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Knuser alle i ny måling Snaue fem måneder etter at han ble statsminister, er Jens Stoltenberg så populær at selv SVs velgere foretrekker han som statsminister framfor Kristin Halvorsen. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle608299.ece Ikke nok med det, 4 av 5 er fornøyde med regjeringen..(5% av forumistene her er fornøyde, 5% av forumistene her er aktive i Politikk, religion og samfunns katergorien :!: ) http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle606583.ece MEN: Til og med Høyre- og Frp-velgerne synes Stoltenberg-regjeringen gjør en god jobb. Hva sier dere? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg sier hipphura! men jeg har en tendens til å blande navn, så det kan være jeg driter meg ut... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Stoltenberg har vært sinnsykt flink til imagebygging. Uten å egentlig gjøre noe som helst(?) så viser han seg frem og uttaleler seg med utstudert ro og minst mulig provoserende innhold. Regjeringen har også på mange måter funnet frem til denne løsningen generelt. Etter en noe turbulent start der de forsøkte å markere seg og vise handlekraft, og fikk deretter på pukkelen, så har de i det siste fallt til ro og blitt mer anonyme. Det er lett å bli kritisert for noe man gjør. Det er alltid mange som er uenige uansett. Men dersom man ikke gjør noe særlig, så gjør man heller ikke noe kontroversietl og det er vanskeligere å kritisere. Det er kanskje et problem med meg, men jeg personlig kan ikke se at regjeringen har bidratt med noen som helst positive forbedringer siden de startet. Ikke en gang småting som de alle var enige om før de ble regjeringen, slik som øking av grensen for fri import av plater og filmer o.l til 1000 kr, er blitt gjennomført. Og løsningen med litt mer penger til kommunene, så vil de eldre og syke få det bedre, den har jeg fortsatt null tro på. Så en regjering som gjør lite er vanskelig å være sterkt missfornøyd med. Norge går jo rundt uansett. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hva har regjeringen egentlig gjort siden oktober?? Bortsett fra å kjøpe en tomt til 30 millioner et sted på østlandet? Åja, momsen er opp til 25%. Hva annet? Jeg har ikke merket noe som helst. Bortsett fra at bestefar mumler alltid om å gjøre noe med arven før den nye regjeringen gjør noe. Husker ikke helt hva han tenkte på... Uansett, for de som støtter regjeringen, kan vi få en liste over hva de har faktisk gjort? Jeg betaler mer moms, mer i strøm, husleien min går opp 1,6% snart, og jeg lever av det jeg fikk tilbake på skatten i USA for ifjor. Skulle ikke den nye regjeringen være god for studenter? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Artig å se hvordan fordelingen mellom Jens Stoltenberg og Siv Jensen er 43.8 prosent (Stoltenberg) og 22.1 prosent (Jensen) i artikkelen, mens på TV2s egen poll inne i artikkelen fordeler de seg 28 prosent (Stoltenberg) 48 prosent (Jensen). Sier det noe om de som er inne på TV2 å leser nyheter, mon tro? Eller hvem det er som gidder å avgi stemme på poller man finner på nettet? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 polls må man ta med en klype salt. som sagt tidligere i tråden går norge rundt, uansett regjering. stoltenberg har tatt seg godt ut på tv. (han er norsk politiks største pr-person. før valget sørget han for å få alle intervjuer i oslomarka ved siden av sykkelen sin:P regjeringen har vært passiv, noe jeg synes er bra, siden jeg er høyre-mann. jo mindre de gjør, jo mindre galt blir gjort. jeg ha høyre-flertall (noe som for øyeblikket ser blodig dårlig ut) i koalisjon med FrP og V. Krf er også bra hvis de blir litt mer radikale på enkelte områder, og litt mer liberale på andre. Per Kristian Foss som statsminister ftw! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Stoltenberg har vært sinnsykt flink til imagebygging. Uten å egentlig gjøre noe som helst(?) så viser han seg frem og uttaleler seg med utstudert ro ..5902243[/snapback] Hvis han bare kunne slutte med de pauselydene sine "eeehh .. øøøøhhh ... eeeeehhh.." hadde det vært mer behagelig å høre på karen. Har han ikke vært på AUF talekurs?? (hvis de har noe sånt..). Hvis noen her har kontakter i partiet hans, vennligst be han ta en time eller to med tale- og improvisasjonstrening. Endret 11. april 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Stoltenberg og AP fremstår som et trygt alternativ, i en tid da Senterpartiet legger ned landbruket, Krf forfaller i takt med landets kirker, SV messer ideologi, Høyre ikke mener noe som helst og Frp mener så mye at alle skjønner de ljuger. Endret 11. april 2006 av AvieN Lenke til kommentar
Knast Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Stoltenberg og AP fremstår som et trygt alternativ, i en tid da Senterpartiet legger ned landbruket, Frp forfaller i takt med landets kirker, SV messer ideologi, Høyre ikke mener noe som helst og Frp mener så mye at alle skjønner de ljuger. 5902738[/snapback] morsomt og delvis sant.. men litt usaklig.. og tror du mente krf i stedet for frp i det som forfaller med landets kirker, bortsett fra at de ikke forfaller så mye lenger.. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg etterlyser fremdeles en kort liste over hva regjeringen har gjort hittil... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Åja, momsen er opp til 25%. Momsen ble skrudd opp fra 24% til 25% 1. januar 2005. Det vil si at det var den forrige borgerlige regjeringen som gjorde dette. Lenke til kommentar
Bliiip Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html Lenke til kommentar
reverto Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Du svartmæler for alt historien er verdt nå, Bliiip? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html 5903825[/snapback] Eldgammelt nytt! Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Momsen ble skrudd opp fra 24% til 25% 1. januar 2005. Det vil si at det var den forrige borgerlige regjeringen som gjorde dette.Hmm. OK, men var det kanskje matmomsen som gikk opp da? Husker noe om at momsen på et eller annet har gått opp... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Det aller første den nye regjeringa gjorde etter å ha blitt innsatt var å fjærne endringene i arbeidsmiljøloven som den forige regjeringa hadde gjort og bra er det. Det er etter mitt syn det eneste positive regjeringa har gjort. Endret 11. april 2006 av perpyro Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hva sier dere? Jeg spyr av karen. Det er ikke lenge siden han fikk statsministerjobben og han har allerede tatt turen til FN-hovedkvarteret i New York for å svi av noen kroner fra statskassen for å sikre seg en jobb i FN når han går av som statsminister. Endret 11. april 2006 av sumptrollet Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg spyr ikke akkurat av mannen, men jeg liker han absolutt ikke. Har overhodet ikke tillit til han. Hiv han ut og gi Gahr Støre jobben Lenke til kommentar
K3rb3r0z Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Legg forøvrig merke til at "bare" 19% synes regjeringen gjør en direkte dårlig jobb mens hele 79% synes regjeringen gjør en god jobb i link nr.2. Er det bare 2% som synes regjeringen gjør en middels jobb? Eller har noen tatt seg litt friheter og satt "middels jobb" gruppen sammen med "god jobb" gruppen? Statistikk kan alltid (mis)brukes for å bevise noe. Her er linken igjen. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle606583.ece Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Viser ikke dette bare hvor like partiene er i Norge? De er ikke lengre samspilte på de store trekkene (som at alle er sosialdemokrater, mer eller mindre), men også små enkeltsaker blir personer av "motsatt side" fornøyde med. Alt for mange velger tradisjonelt, hva vennene gjør og hvilket parti som hadde tøffest stand. Vi trenger noen ytterpunkter som får rive seg løs i media og vi trenger flere partier som står lengre fra hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå