veos Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) En som gikk på ungdomsskolen min har fasttrack-traktor, eller hva det heter. Fyfaen så fett det egentlig er. Føler meg ganske.. Tja, liten, når jeg kjører forbi han med mopeden min! Og ja, du kan kjøre ATV, men vet ikke hva den øvrige grensen er. Skal se om jeg kan sjekke opp med en kompis. Han har traktorsertifikatet og kjører en ATV på 600 kubikk. Med skilt, selvsagt. Men om det er lovlig har jeg ingen formening om! Endret 28. april 2006 av vegardostrem Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) I dag kan ATVer (med konstruktiv hastighet over 40km/t) bare registreres som bil (Klasse B). Gamle ATVer som allerede er registrert på sorte/hvite skilter kan kjøres med traktorførerbevis. Dog, med sorte skilter kan den ikke kjøre på offentlig vei. ATVer med konstruktiv hastighet under 30km/t kan registreres som en traktor eller et motorredskap. ATVer under 50ccm kan registreres som moped, med de hastighetsgrenser som gjelder. (45km/t) Dette er jeg ganske sikker på, da jeg selv vurderte å kjøre opp til traktor for å få kjøre ATV. Mopedbiler regnes _ikke_ som moped. Dette gjaldt før, men ikke nå. Dessuten ligger mopedbiler på 300-400ccm, og veier nok litt mer enn 150kg Endret 8. mai 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå