Gå til innhold

3dMarks2001Se Build300

philipbackman

Anbefalte innlegg

hjelp! jeg får bare 6200 poeng i 3dMark2001Se!

I system info i 3dmark på display devices står det at: Total AGP memory er 0bytes!!?

Hos alle andre eg har sjekka med står det 64 eller 128Mbytes!!

I bios er AGP apperture size innstilt på 128Mb.

Har prøvd skjermkortet mitt i annen tilsvarende maskin, med Abit hovedkort, og der fikk jeg 8300 poeng i 3dMark.

Min Maskin:

Aopen Bigtower

AMD T-bird 1,34Ghz

Asus A7A266 hovedkort.

Asus Geforce4 Ti4600ultra

WD-Caviar 80Gb HDD

820Mb sd-ram

Windows XP-Professional Edition

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske rart at du får så lite poeng!

Med det kortet skal du ha over 8000 poeng nesten samme hva maskin du har!

Maskin med AMD Athlon 1,33GHz og Abit HK med VIA KT266 chipset, som skal ha en konflikt med nVidia kort, fikk en kamerat av meg 8700p! Og du har ikke VIA chipset engang!! Må være noe annet som har konflikt med kortet!!

Hvilket OS kjører du??

Finn ut om du har mye som deler samme IRQ og evt. om mye deler samme IRQ som skjermkortet!

Lenke til kommentar

ikke at dette har så mye med tema å gjøre men synes d bare er rart at du bare får 10620p på 3dmark med specsene du har. jeg får jo omtrent det samme...

AMD Athlon XP 1800+

ASUS A7V8X

1 Apacer 512 DDR PC2700 @ 333

MSI GeForce4 TI 4200 64 @ 311,594

Lenke til kommentar

Det kan jeg forklare!!

Det er ikke prosessoren som er flaskehalsen i dette tilfellet!! Du kjører ditt kort litt seinere på GPU og det er nok til at du får litt mindre i score enn det jeg får!! Samme hvilken CPU du har, og minne! Så lenge du ikke har noen konflikter, så vil du nok få det samme som jeg har om du kjører GPU på 311MHz! :grin:

I de fleste tilfeller med f.eks. Radeon 9700 er det prosessor som er flaskehalsen og da hjelper det ikke å overklokke kortet maksimalt!! Men vi har tydeligvis kort som yter det de klarer!! Da slipper jeg iallfall å bytte prosessor med det første! :grin:

Lenke til kommentar

ja rammen og cpu`en trekker ned,de som tror at man får høy 3dmark med treig cpu og minne men med et raskt kort tar feil,den er ganske heftig på cpu,lest tester en testa r9700 på 2.2giga p4 da fikk han rundt 13000 så ok han til 3giga da fikk han rundt 15003dmark ganske heftig økning må jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...