norway Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Har nå 512DDrRam , og vurderer å kjøpe en brikke på 512 til , altså 1024 DDrRam. Jeg lar PC`en ofte stå på 3 - 4 dager med intensivt bruk , om natten så laster jeg ned som en galning , og på dagen går d mye i PC spill og surfing på nettet. Det jeg har lagt merke til er at RAMen begynner å slite virkeli mye etter 3 dager med mye bruk , så det jegg lurer på er - Hvis jeg nå kjøper en brikke på 512(totalt 1024) , kommer PC`en til å holde ut 5 dager med intensivt bruk da? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 La meg si det slik at rammen er datamaskinens kondis. personlig så bare logger jeg av og på igjen hvis rammen blir bruk, for da blir jo rammen tømt og :smile: Lenke til kommentar
norway Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Greit nok d , såpass har jeg forstått! MEN , d er utrolig drit å skru av maskinen når jeg har ventet i kø 1 hel dag får å få laste ned hos en fyr... Så tilbake til spørsmålet , blir maskinen merr "utholdende" ? Intensivt bruk med 512 DDr = 3 dager Intensivt bruk med 1024 DDr = 5 dager Kan det stemme? Det er d jeg lurer på... Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Vet ikke jeg, men min PC med 512 DDR har nå stått på i en uke og alt går fremdeles fort. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 13:28, skrev norway:Har nå 512DDrRam , og vurderer å kjøpe en brikke på 512 til , altså 1024 DDrRam.Jeg lar PC`en ofte stå på 3 - 4 dager med intensivt bruk , om natten så laster jeg ned som en galning , og på dagen går d mye i PC spill og surfing på nettet.Det jeg har lagt merke til er at RAMen begynner å slite virkeli mye etter 3 dager med mye bruk , så det jegg lurer på er - Hvis jeg nå kjøper en brikke på 512(totalt 1024) , kommer PC`en til å holde ut 5 dager med intensivt bruk da? Hva bruker du PC`n til da!? Jeg har hatt på min i nesten 3 uker uten at det har vært no problemer med ustabilitet eller RAM. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Vurdert å bruke FreememPRO? Du kan stille inn dette programmet sånn at det sletter feks 32 mb minne hver time.... Eller du kan stille det inn sånn at det sletter så og så mange mb når minnet er SÅ fullt lissom.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 når du mener at du har alt fo lite ram så tar du bare å ser hva det er som stjeler alt rammen din, enkelt og grett Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 norway Du kan prøve dette programmet det bruker eg og har ikke det problemet. Memory Zipper Plus http://www.systweak.com/ Lenke til kommentar
Snask Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 på mitt gamle system (p3 866, 384mb 133mhz sdram) så kunne den stå på i flere uker uten at det tok no særlig skade av det. De gangene jeg bootet den var ikke for å frigjøre ressurser, men pga driver oppgradering. Hvilket operativsystem bruker du ? win9x er helt udugelig på minnehåndtering, dessuten så tar det ikke i bruk alle dine 512MB med ram engang. jeg bruker xp og brukte xp på den gamle også. Lenke til kommentar
norway Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Viss du/dere leser hva jeg har skrevet , så bruker jeg maskinen til tonge arbeid om dagen hvertfall. Inn og ut av spill , på og av med programmer , surfing på nettet.... MYE nedlasting... Dette skjer hele tiden.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Sjekk med oppgavebehandling i Win2000/XP så ser du hvor mye minne PC'n bruker og evt hvilket program som tar opp så mye plass i minnet. Dersom det nærmer seg 512MB så begynner swap-fila å vokse. Det gjør ting veldig tregt. En annen ting er at det ligger diverse buffere i rammen som etter hvert fylles opp med det PC'n brukes til. Etter en hel natt med nedlasting er alle bufferne fyllt opp med ting som har med nedlastingen å gjøre. Bare bruk PC'n litt så vil mer av arbeidet ditt ligge i bufferen. Et eksempel er jo at IE starter veldig tregt rett etter at du starter PC'n eller den har jobbet med noe annet en hel natt. Men lukker du IE og starter den på nytt, så ligger det i ram-bufferen og starter dermed på et blunk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå