Gå til innhold

Kjøp av crosser

Anbefalte innlegg

Ka pris ligger en bra crosser til en 15åring på? (ikke ny) Trenger eg en lisens eller noe for og kjøre? Er det billigst og kjøpe i Norge eller importere fra utlandet? Er det noen rene norske crosser forum? Hva crosser er bra? Hva merke? osv

Kan skaffe rundt 25k :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jada, 125cc , med rundt 38-45hk får du får 22-25tusen kr i Norge.

Suzuki RM eller GasGas, Kawa eller Yamaha :) Trenger ikkenoe lisens for å kjøre på jorde, heller ikke på bane, som du eller kamerater har laget selv.

Tenker de 25tusen kr du kan skaffe er konfirmasjons penger, men tror du må tenke litt lenger, for stempel og olje bytte koster rundt 1900-2200kr, og dette burde gjøres hvert 30`time.

Men går bra, og er morro

Lenke til kommentar

Hvor ofte en skal skifte stempel og olje avhenger mest om du skal kjøre akltivt eller ikke. (Konkurranser etc.)

Du kan gå inn på www.autodb.no og søke på kjente merker som Honda CR, Yamaha YZ, Kawasaki KX og Suzuki RM så får du se bruktpriser på forskjellige modeller. Andre populære merker jeg kommer på er Husqvarna og KTM, men husker ikke helt hva modellene heter der.

For 22000,- kan du få en temmelig ny crosser i veldig god stand.

Lenke til kommentar
lbtrade.no men om kvaliteten er noe særlig kan godt diskuteres. Men der har du hvertfall en billig crosser på 200cc :p

5968501[/snapback]

Den så ut som en kvasicrosser. det er 200ccm MEN det er en 4-takter! Var sparsomt med viktige opplysninger på den også. Og den oppgitte topphastigheten var mistenkelig lav. Trimma mopeder går jo så fort. :nei:

Lenke til kommentar

Tvilsom side med tvilsom info. Har sett andre norske sider som selger slike "ukjente" merker, og da er hastigheten den samme. Kanskje farten er noe høyere enn hva infoen sier?

Har selv en Honda XR200 i utlandet, 4-takter, og den går rundt 120-130. Skal man ha en crosser med fart så bør man kjøpe en 2-takter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

men er dette første crosseren du kjøper/kjører, anbefaler jeg deg å ikke begynne for stort! begynn med en 85 el 125.. kjører selv suzuki rm 125.. det er endel krefter i sånne maskiner;) tro meg!! å invester i en rygskinne og ordentlige hansker først!! hehe nå høres jeg ut som en gamling.. men du kommer til å takke meg senere;)en eller annen gang går du på kjeften UANSETT!

Lenke til kommentar

for det første 250 4 takt går under 125 klassen og 450 4 takt går under 250 klassen..

Så dem som sier at 4takterne er svakere enn 2 takterne har null peil heller omvendt. Man får ikke den ketjup effekten kreftene kommer momentant spesiellt på 450ene.

de aller fleste som kjører seriøse løp og ikke gjordekjøring bruker 4 takt nå.

slipper å gire så mye osv..

hviss 4 takt anbefaller jeg å kjøpe sykkler etter 2002, helst 2004 og oppåver.

husk det er ikke lov å kjøre i skogen eller på ditt private gjorde, det du trenger er å bli medlem i en klubb samt ta lisens (kurs, kjøring og en legesjekk).

husk er du under 16 år har du bare låv til å kjøre i 125 klassen alltå 125 2t eller 250 4t

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ser det ikkje er så mange som har peiling på cross her!

Har hatt endel crossera: Kawasaki kx89, honda cr125, honda cr250, yamaha yz250, honda crf250 og no kjører eg en honda crf450 2005! Og eg kan love dokke at både med crf250'en og 450'en so skulle eg grise kjørt ifrå 250 2 takt!! Sjøl om det "bare" er 250 firtakter, så er det en grunn til at profesjonelle kjører på det, første sykkelen dei kjøper er som regel en 450, men den er rett og slett brutal!! det kan eg bekrefte! Eg har hørt at mange moped folk driver og skryter over at dei klarer og steile med gasspådrag i første gir! så eg tenkte at eg skulle teste med 450'en! Opp igjen dalen på asfalt, ga flatt gjern i 5. gir og sykkelen akslererte noke sjukt samtidi som framhjulet kom lenger og lenger opp. en sånn følelse er verdt 40.000 kroner :D

Men viss eg skal annbefale sykkel til deg, så kan eg annbefale en honda cr125 2003-2004 mod! Og er det kjøring heime på gården ville eg gått for en honda cr250 rundt 2002! Har hatt 5 honda og dei er kjørt HARDT! og einaste som har røke på dei er et framdrev! HONDA FTW!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Du bør satse på KTM eller Yamaha. Hvis du skal kjøpe Yamaha så anbefaler jeg 125ccm, 2 takter, 2006 eller 2007 modellen. Hvis du skal kjøpe KTM anbefaler jeg 250ccm, 4 takter, 2007 modellen :thumbup: Den har jeg :p Men hvis du skal kjøpe en brukt så tror jeg du må se på en Yamaha 2006, 125ccm, 2 takter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...