Gå til innhold

fjerning av virus og ormer


Anbefalte innlegg

Fikk nylig beskjed via AVG free edition at en nedlastet zippet mappe innehold ett virus ( orm ) med navn genereticQ tror jeg det var, jeg slettet selvfølgelig mappen via søppelkurven men så tenkte jeg at jeg skulle brukt virusprogrammet til dette.

 

Jeg spør fordi at den zippet mappen er jo i realiteten ikke slettet bare veien til den? har det da vært bedre og fjernet den infiserte mappen med virusprogrammet eller går det ut på ett? den vil jo bli overskrevet med tider?

 

Har etter sletting prøvd AVG sitt system for fjerning av denne fil i etterkant og ser at virusprogrammet også sletter filen?

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei god påske ja.

 

Jeg slettet den ved å legge filen i papirkurven og slettet derfra straks etterpå, filen/zippede mappe ble ikke åpnet.

 

Minutter etterpå scannet jeg med AVG og ngenfix samt windows verktøy uten og kunne påvise noe, for sikkerhets skyld benyttet jeg meg av AVG sitt system for fjerning og fikk beskjed om at filen/zippet mappe var slettet.

 

Det jeg lurte på var om disse antivirusprogram hadde ett system for fjerning av virus/ormer med overskrivning osv slik at mappen ikke lar seg gjenopprette og åpnes senere ved ett uhell?

 

Maskinen har fungert helt fint, særlig etter at jeg for en ca uke siden fikk lagt inn windows xp se2 pånytt etter systemfeil/komplikasjoner, er mye raskere heldigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...