Nerothos Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg har en netopia 3351 fra Nextgentel som går via trådløs ruter, til swithc som igjen er koblet opp til min PC. Jeg har prøvd utallige ganger å åpne portene 6112-6119 i telnet, men til ingen nytte. Jeg hadde vært utrolig takknemlig om dere her på Hardware.no kunne hjulpet meg! Har hørt mye bra! Takk for alle svar Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Det er en ting å ligge inn .NAT servere. Det er en annen å aktivere det. Jeg hadde samme problem, viss du har en undermeny ved navn NAT Associations så velg den og aktiver NAT. Har akkurat samme som deg så dette burde funke. Endret 10. april 2006 av chills Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Innpå den menyen står det: Nextgenl On Easy-PAT List Easy-Servers Ser ut som den er aktivert. Serveren ser sånn ut: 10.0.0.1 0.0.0.0 6112 - 6119 TCP and UDP Dette her funket ikke hvertfall! Men takk for hjelpen. Ser du noe som må endres? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 jeg har åpna port 6112 UDP OG TCP i windows brannmur og fysisk brannmur i router. jeg kan hoste warcraft. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Ja, det gjør jeg. Hva med å endre privat adresse til dataen din istede for å ha den til routeren? Antar at 10.0.0.1 er routeren din? Siden det er standard? Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Jeg har ikke på Windows sin brannmur, har eget virusprogram. Så jeg skjønner forsatt ikke hva problemet er Men jeg har faktisk kunnet hoste før, men så vet jeg ikke hva som skjedde! er det mulig at det har noe med den trådløse ruteren eller switchen å gjøre? Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Hva ville det hjulpet meg da? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Hva ville det hjulpet meg da? 5901024[/snapback] Det ville gjort sånn at de som prøver å koble til deg utenifra faktisk når frem til dataen din. Er routeren din sin IP adresse 10.0.0.1? Viss den er det så bytt ut privat ip adresse som stå til 10.0.0.1 (altså routeren) til den ipadressen du får opp når du trykker inn ipconfig i cmd. Endret 10. april 2006 av chills Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Hvis jeg gjør det så kommer jeg ikke til å forbli koblet til nettet! Jeg vil ikke at folk i LAN skal komme innpå gamene, det er folk fra nettet! Vet ikke om jeg skjønner hva du mener. Jeg har Nextgentel og må ikke jeg ha automatisk IP-adresse for å holde meg tilkoblet? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 AKKURAT. Viss folk fra nettet skal kunne koble til må du "guide" de portene de skal bruke frem til dataen din. Viss du setter privat ip til 10.0.0.1 funker det like bra som å ikke ha på NAT i det hele tatt. NAT har ingenting med din tilkobling til nettet og gjøre, NAT omhandler kun inngående tilkoblinger. Viss du ikke forstod dette anbefaler jeg deg å ringe kundeservice i morgen tidlig. Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 OK, ok. Jeg gikk innpå cmd/ledetekst og fant min IP adresse. Så gikk jeg inn på min nettverkstilkobling og skiftet fra automatisk IP-adresse til den jeg fikk i cmd/ledeteksten. Da jeg gjorde dette fungerte ikke internetten min, men kun det lokale nettverket! Tusen takk for tolmodigheten, men kunne du forklart hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Ikke gjør det.... La den stå på automatisk og benytt den ip adressen du fikk i cmd til å legge inn i NAT som privat ip adresse og la public stå som den gjør. Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Da hadde jeg gjort det, men det fungerte forsatt ikke. Skal public adress være 0.0.0.0? Nå ser den sånn ut: Private Address--------Public Address-----------Port------------Protocol xxx.xxx.xx.xxx 0.0.0.0 6112-6119 TCP and UDP Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Greit... Ehm du har jo en WAN IP tydeligvis, hva dette det du fikk opp i CMD? Viss den IP du fikk opp i CMD samsvarer med den du får opp her skal ikke NAT være nødvendig. Bare beklage, jeg tok utgangspunkt i at ip din lokalt hva f.eks 10.0.0.2 og ikke en fullstendig WAN IP. Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 På whatsmyip.com fikk jeg en annen IP Skal jeg prøve den? Jeg tar å gjør det. Svarer om 2 min! Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Det fungerte ikke det heller. Nå skjønner jeg ikke noe! Råd? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Nei, i NAT skal den du fikk opp i cmd stå. Og vennene dine som skal koble til deg over internett skal bruke den ipen du fikk på whatsmyip.com Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Har du spilt Warcraft? Det er ikke mulig å skrive inn noe IPer der? Så hvordan skal mine venner bruke den? Jeg vil ha helt tilfeldige folk fra hele verden inn på mine gamer! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Har ikke spilt det nei. Men når du kontaker master game server så vil den bruke IP du får på whatsmyip. Så funker det ikke no sånn som jeg sa over? Kommer ikke du opp i listen over servere? Lenke til kommentar
Nerothos Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Jeg har gjort som du sa og bruker skiftet den private Ipaddressen til den på cmd! Men det fungerte ikke. Men skal jeg da kalle public address for den IPaddressen jeg finner på whatsmyip? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå