Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows klarer ikke formatere ny S-ATA-harddisk.

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg ny harddisk, Maxtor S-ATA DiamonMax11 500GB. Satte den inn i maskinen, den dukker opp i bios, den dukker opp i device manager (som forøvrig sier at "This device is working properly), den dukker opp i disk management. Da jeg prøver å formatere den der, får jeg en feilmelding der det står: "The disk configuration operation did not complete. Check thew System Event Log for more information on the error. Verify the status of your storage devices before retrying....."

Hvis jeg så lukker disk management, og starter den på nytt, er ikke lenger harddisken der. (Men fortsatt i device manager).

Jeg har et Asus K8N-E Deluxe hovedkort, og har hatt en maxtor diamondMax 300GB S-ATA disk en god stund nå, uten problemer.

Noen som kan ha noe peiling på hva som er galt?

Endret av Mosy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Niks, funket ikke det heller, prøvde partitin magic 8, fikk error 11116 eller noe slikt. Var det jeg brukte på den forrige S-ATA-disken.

edit: Prøvde forøvrig å laste ned nyeste S-ATA-drivere fra asus sine hjemmesider, da fikk jeg blåskjerm med en gang jeg starta windows, måtte starte i safe-mode og slette driverene manuelt og legge inn de som fulgte med CDn til hovedkortet.

Endret av Mosy
Lenke til kommentar

Prøvde det også, samma resultat. Men det så ut som om det satt en jumper der fra før. Det var fire "pinner", der jeg skulle sette en jumper på pinne 1 og 2 for å akktivere 1,5Gb mode. på pinne 3 og 4 satt det en jmper frafør, som jeg ikke fikk av, det så ut som om den var permanent, det var ikke en vanlig jumper, men noe som ikke skulle/kunne tas bort. Jeg prøvde med jumperen, p 1 og 2, men ikke noe resultat, samme som før...

Lenke til kommentar

Update:

Etter ufattelig mye knoting og prøving og feiling, dukker harddisken nå opp i disk management, der den står som healthy, og med riktig størrelse. Hvis jeg prøver å formatere disken får jeg error når den kommer til 100%. "Setup could not format the disk". Prøvde med partition magic også error der og...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...