bodil Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 hei, jeg har litt problemer med å vise bilde fra dataen til tv`n, bildet blir fint og pent men det er svart hvitt, jeg bruker en scart kabel med s-video omformer og kobler den til dataen, i et x1800xt kort. tv`n er ca 15 år gammel, så regner med det er den som er problemet, takk for alle svar mvh Bodil Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 hei, jeg har litt problemer med å vise bilde fra dataen til tv`n, bildet blir fint og pent men det er svart hvitt, jeg bruker en scart kabel med s-video omformer og kobler den til dataen, i et x1800xt kort. tv`n er ca 15 år gammel, så regner med det er den som er problemet, takk for alle svar mvh Bodil 5900583[/snapback] Hehe, vi har fått akkurat samme problemet på skolen, når vi tilkoblet x-box til tv for å se et film. Og bildet var svart/hvitt. Det er TV som er forgammal! Lenke til kommentar
bodil Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 bah, søren og, må jeg dra kjøpe meg ny tv da, takk for svar vaffal Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 bah, søren og, må jeg dra kjøpe meg ny tv da, takk for svar vaffal 5900609[/snapback] Ingen årsak. Joda, det er det eneste du burde gjør. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Den er vel ikke for gammel. Problemet er kanskje at den ikke støtter s-video eller at skjermkortet ikke er stilt til PAL-B/G. Hvis du løper ut og kjøper en ny billig TV, så er det ikke sikkert at den støtter s-video heller.... Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Den er vel ikke for gammel. Problemet er kanskje at den ikke støtter s-video eller at skjermkortet ikke er stilt til PAL-B/G. Hvis du løper ut og kjøper en ny billig TV, så er det ikke sikkert at den støtter s-video heller.... 5900805[/snapback] Det er jo det jeg sier. TV er forgammal - som betyr at alle komponentene inn i den er også forgammle. Trådstarter kan jo kjøpr seg en billig/ny eller brukt TV - ser ingen grunn til at han/hun skal ike gjør det. Bare at TV blir ikke gammel så går det bra. Endret 10. april 2006 av Leasch Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Den er vel ikke for gammel. Problemet er kanskje at den ikke støtter s-video eller at skjermkortet ikke er stilt til PAL-B/G. Hvis du løper ut og kjøper en ny billig TV, så er det ikke sikkert at den støtter s-video heller.... 5900805[/snapback] Det er jo det jeg sier. TV er forgammal - som betyr at alle komponentene inn i den er også forgammle. Trådstarter kan jo kjøpr seg en billig/ny eller brukt TV - ser ingen grunn til at han/hun skal ike gjør det. Bare at TV blir ikke gammel så går det bra. 5900866[/snapback] Spørsmålet er ikke hvor gammel TV-en er, men om den støtter s-video. Hvis du løper ut og kjøper en billig TV, så er det svært stor sjanse for at den heller ikke støtter s-video. Det er de siste årene nemlig solgt altfor store antall enkle / simple / billige TV-er som ikke støtter s-video. En enkel løsning for løse problemet når TV ikke støtter s-video (uansett alder!) er f. eks. Biltemas S-video adapter eller colorfix. Men dette forutsetter selvfølgelig at innstillingene til skjermkortet også er korrekt. Lenke til kommentar
bodil Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 ojj, dette høres jo flott ut, da kjøper jeg meg en slik istedet, men riktige instillinger på skjermkortet, hva innebærer dette? tusen takk for all hjelp så langt Lenke til kommentar
bodil Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 ok, har nå vært og kjøpt denne duppeditten uten serlig hell, har allerede en scart kontakt med overgang til s-video, og bildet er fortsatt svart hvitt Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Har du sjekket at skjermkortet er stilt til PAL B/G? Hvordan har du koblet? Skjermkort -> s-videokabel -> Biltemaadapter -> scartadapter -> TV. Lenke til kommentar
bodil Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 hvordan får jeg sjekket det? ja har koblet det slik, men trenger ikke den omformeren fra biltema siden scart kablen min har s-video utgang, prøvd begge deler og det blir svart hvitt i begge tilfeller. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Egenskaper for skjerm -> Innstillinger -> Avansert -> Visning -> TV -> Egenskaper for TV -> Format Da vil du finne noe som likner på dette (gammelt screenshot): Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 last ned tvtool og prøv det. Det funket hos meg. men jeg hadde da geforce 5600, bildet var svart/hvitt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 last ned tvtool og prøv det. Det funket hos meg. men jeg hadde da geforce 5600, bildet var svart/hvitt. 5907975[/snapback] Dårlig forslag. TV-tool er for Geforce-kort og trådstarter har jo ATI-kort (hvis du har lest første post)... Lenke til kommentar
substeve Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Har du sjekket at den omformeren du har har den colorfixen det ble linket til tidligere? Du finner den også her: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=780044 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå