Ozelot Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Jeg skal snart få meg en rimelig ny bil, og har såklart lurt litt på hva en kan oppnå ved å chippe bilen. Siden jeg er helt ny på dette med bil, lurer jeg på om det er noen faktorer som teller inn når det kommer til chiptrimming ? Er det bra med mange kubikk fremfor hester eller er begge gode ting å ha med ? Bilen jeg skal gå til anskaffelse av har en 1.5 liters motor med 85 hk. Edit: 85, ikke 90. Endret 11. april 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
TrimG Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Begge er like bra, men jeg ville valgt hester framfor ccm.. Jeg hakke så mye peiling hvordan man trimmer en bil.. men du kan kjøpe et trimsett via internett.. og så kan det vere lurt å bytte ut hele eksosannlegget til effektannleg.(men da er det best at det er med turbo på bilen). hvordan bil er det du skal ha deg da? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Nissan Kubistar. Se spoiler Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Denne bilen er det vel like mye vits å trimme som det er å produsere vanntette teposer... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Er det bensin eller dieselmotor, og med eller uten turbo? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Nissan Kubistar'n din kan du chippe opp til ca 98 Hk for ca € 400,- Dreiemomentet øker til ca 230 Nm Noe særlig mer enn dette er det ikke å hente. Den utgaven din er jo allerede "chippet" fra produsenten. Samme motoren kommer med: 60, 68 og 85 Hk Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Men på de utgavene med 60 og 68 hestekrefter, de kan vel ikke ha turbo? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Nissan Kubistar'n din kan du chippe opp til ca 98 Hk for ca € 400,- Dreiemomentet øker til ca 230 Nm Noe særlig mer enn dette er det ikke å hente. Den utgaven din er jo allerede "chippet" fra produsenten. Samme motoren kommer med: 60, 68 og 85 Hk 5912157[/snapback] Jaja...men hva med større turbo ? Gecco: joda, kan være noe sant i det, men siden dette blir bilen jeg skal ha de neste 3 årene(håper det) så hade det vært litt artig med en rask bil som ikke bryr seg om jeg har "bagasjerommet" fulllastet med noen kilo verktøy. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Tror det blir kostbart med større turbo gitt, men kunne montert ladeluftkjøler da.... I kombinasjon med en eller annen chip og powerfilter tror jeg det hadde gjort seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå