jh_ Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Hepp, folkens! Jeg har forsøkt å holde siden så ryddig og "clean" som mulig, med en enkel og oversiktelig meny, og behagelige farger (eller...?) Dette er første gang jeg har brukt en midtstilt side, med et eget bakgrunnsbilde, noe jeg i ettertid ser at ikke er noe særlig lurt (det med bakgrunnsbildet), da det tar lang tid å laste. Jeg er klar over at siden ikke tilpasses oppløsningen den vises i, jeg er ikke sikker på hvordan jeg gjør dette (enda). Men det er hovedaklig designet jeg vil ha kritikk på her Er det for kjedelig? Er det oversiktelig? Hva synes dere? Here it goes (Link)? EDIT: Teksten i headeren er bare for å illustrere hvordan font jeg hadde tenkt meg i headeren. Jeg er klar over at det ikke er nødvendig med årstall i headeren Endret 2. desember 2006 av jh_ Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Siden var for såvidt fin den, men ltt småpirk er det jo alltid: -bruk div'er til å lage designet på siden, ikke tables. -bruk en annen font enn times new roman -bytt ut javascript menyen med css -syns kanskje du kunne byttet ut linjen under logoen (er vel litt personlig mening det da) edit: leif Endret 10. april 2006 av rønning Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Siden var for såvidt fin den, men ltt småpirk er det jo alltid: -bruk div'er til å lage designet på siden, ikke tables. -bruk en annen font enn times new roman -bytt ut javascript menyen med css -syns kanskje du kunne byttet ut linjen under logoen (er vel litt personlig mening det da) edit: leif 5900530[/snapback] Totally agreed, Rønning har poeng her! Men fargevalg og bakgrunn (hvilket alle som har fulgt min tråd i det siste vet at jeg sliter voldsomt med nå ) sitter bra! En god start! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Absolutt en god start det her - Bruk css og ikke tabeller. Tabeller er til tabulære data, ikke til oppsett av design. - Du kan bruke css i stedet for javascript i menyen. Er vel rundt 20% av alle brukere som har javascript avskrudd. - Likte ikke helt den "pacman-mouseoveren", men det er jo mer en personlig mening. -Synes siden blir litt kjedelig etter headeren. Prøv å sprite den litt opp med god typografi. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Greitt dette, men <body background="images/bakgrunn.gif" topmargin="0" er ikkje lukka. Hovudboksen burde vere lukka på botnen etter mi meining. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Takk for svar folkens Siden var for såvidt fin den, men ltt småpirk er det jo alltid: -bruk div'er til å lage designet på siden, ikke tables. -bruk en annen font enn times new roman -bytt ut javascript menyen med css -syns kanskje du kunne byttet ut linjen under logoen (er vel litt personlig mening det da) 5900530[/snapback] 1. Okay! 2. Roger Det var en glipp, gikk litt fort i svingene når jeg skulle legge på tekst. 3. Okay! 4. Ja.. jeg er enig Men fargevalg og bakgrunn (hvilket alle som har fulgt min tråd i det siste vet at jeg sliter voldsomt med nå ) sitter bra! En god start! 5901174[/snapback] Takk Absolutt en god start det her - Bruk css og ikke tabeller. Tabeller er til tabulære data, ikke til oppsett av design. - Du kan bruke css i stedet for javascript i menyen. Er vel rundt 20% av alle brukere som har javascript avskrudd. - Likte ikke helt den "pacman-mouseoveren", men det er jo mer en personlig mening. -Synes siden blir litt kjedelig etter headeren. Prøv å sprite den litt opp med god typografi. 5901685[/snapback] 1. Ok, takk for info 2. Ah, godt poeng! Det tenkte jeg ærlig talt ikke over engang. Men jeg så jo det når jeg testet den i IE (internet explorer har begrenset denne siden fra å kjøre aktivt innhold...). 3. Nja, jeg likte den jeg Kan alltid prøve ut noe annet. 4. Var inne på samme tanke selv, men tenkte det kanskje ville bli bedre når det er innhold på siden. Greitt dette, men <body background="images/bakgrunn.gif" topmargin="0" er ikkje lukka. Hovudboksen burde vere lukka på botnen etter mi meining. 5902413[/snapback] Hva mener du med at den ikke er lukka? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Det heiter ikkje <body background="images/bakgrunn.gif" topmargin="0" , men <body background="images/bakgrunn.gif" topmargin="0"> Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Fjott: Selvfølgelig! Det la jeg ikke merke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå