Dan Hansen Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Har nettopp lastet ned SmoothWall og oppdager at maskinen den skal installeres på ikke støtter bootbare cd'er. Hvordan lager jeg bootdiskettene? (joda - jeg vet at det finnes manualer på http://www.smoothwall.org - men maskinen jeg sitter på akkurat nå har ikke *.pdf leser installert ...) ::Dan [edit:skrivefeil] [ Denne Melding var redigert av: Dan Hansen på 2002-09-29 12:30 ] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 På Unix: dd if=/path/to/cdrom/images/boot-0.9.9.img of=/dev/fd0 bs=1k count=1440 På DOS/Win: Sjekk katalogen /dosutils på cd'en. Les README.TXT. Bruk rawrite.exe i dos eller rawwritewin.exe i windows Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Les dokumentasjonen til Smoothwall. Denne er bra skrevet og meget utfyllende på det punktet. Står godt forklart hvordan du lager bootdisk. På CD plata så ligger det et prog som beskrevet over som heter rawwrite.exe (eller rawwrite32.exe). Dette brukes under windows til å lage bootdisketten. Start programmet og last inn /images/boot.img fila fra cd platen, så er du igang :smile: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Takker for svarene - da prøver jeg ... PS: Jeg har et Jensen Data Easy ISDN adapter og ifølge BG-Consult sine sider finnes det en "Linux patch for kernel eldre enn 2.2.12" - tyder dette på at kortet er støttet i nyere kjerner? Eventuelt SmoothWall 0.9.9? PPS: Hvordan kan jeg vite at SmoothWall kobler fra ISDN linjen etter bruk? ::Dan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå