j@nfe Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Bestilte en ekstern harddisk søndag kveld- pris 1250. Mandag morgen var prisen 990,-. Synest det var litt surt og klaget- Ikke noe respons hos komplett. Tok da og avbestilte varen- fikk bekreftelse på det og bestilte ny vare. Sparte nesten 300 kr. Fikk nok ikke noe godt inntrykk av dem. Skal bli artig å se hvor lenge det går før varen blir sendt. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Normalprisen er og var 1250,-. Ukens tilbud (gjeldende fra mandag morgen er 995). Hva klager du på her? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Du la inn en ordre en dag før varen ble satt på tilbud, sånt skjer. For å forhindre dette måtte vel Komplett ha spammet alle i Norge med kommende tilbud, men dette ville skapt stor irritasjon hos folk, og det er jo en soleklar selvfølge at de vil at du skal kjøpe den til 1250,- istedet for 995,- Det er tross alt butikker det er snakk om, som vil tjene penger. Enkelte (sikkert ikke deg, trådstarter) virker å ha et noe naivt bilde av at de store og kule nettbutikkene hele tiden vil hjelpe deg som kunde med gode ekstraavtaler og tilbud. Med tanke på fortjeneste på hotte hardware-produkter vil ikke dette gå i lengden. Du sendte en mail på en mandag morgen, eller søndag natt? Hvor lenge ventet du før du avbestilte? Hvor mange mail og bestillinger tror du de må sjekke fra de har gått fra jobb fredag ettermiddag til de kommer på mandag morgen? Vil ikke beskylde deg for noe, men kan det tenkes at du har vært litt utålmodig? Uansett, sett bort fra alt dette er det jo ikke større problem enn å gjøre akkurat som du gjorde; avbestille og så bestille på nytt. Endret 10. april 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Jeg hadde neste samme "problem" hos NetshopOslo. Hadde bestilt ny CPU. Det tok 1 dag lengre enn beregnet å få den til Oslo. I mellomtiden var den satt ned med 155,-. Jeg nevnte dette for personen i kassa, og fikk svar at prisen gjaldt når varen var bestilt. For meg var det egentlig mer prinsipp en de få kronene. Men hvis jeg hadde avbestilt og bestilt igjen så kunne det hende at det siden jeg bestilte første gang var lagt inn en annen bestilling på samme vare. Så jeg hadde ikke vært garantert å få med meg varen der og da. Litt kjipt men ok. Fikk i hvertfall tipset av karen i kassen at man kunne bestille varer på ukenstilbud, og vente en uke med å hente, hvis man ikke hadde penger der og da. Men tilbake til saken. Kan ikke se at Komplett gjør noe galt her. De er det samme som at du går å handler en vare på en vanlig butikk. Du kan ikke komme tilbake dagen etter å kreve varen til ny pris. Du bestilte varen når den kostet 1250,-, sa ja til å betale det. Hadde hatt feil pris når du kjøpte (f.eks. ikke oppdatert pris i HDD menyen, men kun på Ukens Tilbud meny, så hadde jeg skjønt poenget) Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Jeg har et litt annet, men beslektet, problem. Bestilte nylig X1900XT fra Komplett til 3900,- men de presterte å sende meg et X850XT isteden. Jeg betalte full pris for et X1900XT på oppkrav, og mens de ordner returen sitter jeg her uten kort. Nå har kortet sunket i pris til 3800,- og det er jo godt mulig det synker mer før jeg mottar det. Da mener jeg selvsagt at jeg har krav på å få mellomlegget utbetalt. Får se om de går med på det, og jeg blir utrolig skuffet over dem dersom de nekter. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 De går med på det dersom du kan vise til kvittering på porto. Dette må enten scannes og sendes pr. e-post eller du må sende det i brev til dem. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Synes i grunn ikke folk som (faktisk) klare på dette har så veldig mye de skal si. Ser i grunn ikke grunnlaget heller sånt sett. En butikk kan da vel sette ned prisene når de vil, og det er vel strengt talt ikke noe krav å sende ut "tilbudsvarsel" til alle og enhver. Som oftest er det tilbud for å bli kvitt en vare eller så har butikken så god avanse på varen at de kan sette den ned for å skape litt blest. Hele poenget med "ukens tilbud" og tilbudsvarer generelt sett er jo en spontan prisreduksjon for å lokke kunder. Og jeg synes ikke det er noe synd på de som kjøper varer til ordinær pris. Slik er det bare. Blir som å klage på at noe er for billig, helt uten mening. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Det var da fælt til overreagering da. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg har et litt annet, men beslektet, problem. Bestilte nylig X1900XT fra Komplett til 3900,- men de presterte å sende meg et X850XT isteden. Jeg betalte full pris for et X1900XT på oppkrav, og mens de ordner returen sitter jeg her uten kort. Nå har kortet sunket i pris til 3800,- og det er jo godt mulig det synker mer før jeg mottar det. Da mener jeg selvsagt at jeg har krav på å få mellomlegget utbetalt. Får se om de går med på det, og jeg blir utrolig skuffet over dem dersom de nekter. 5921692[/snapback] Ville tro at Komplett er så greie når de åpenlyst har gjort en feil. Tipper de ser det på den måten at de får en fornøyd kunde etter en blemme, og ikke kun tenker avanse. Hadde du kjøpt ett skjermkort til 390,- og ikke 3900,- så hadde det nok vært litt annerledes. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 En butikk kan da vel sette ned prisene når de vil, og det er vel strengt talt ikke noe krav å sende ut "tilbudsvarsel" til alle og enhver.5922398[/snapback] Enig. Og hvis man får tilbudsvarsel, om at det blir satt ned om en uke dagen etter man har bestilt, så er det sikkert noen som klager på det også Tråden stenges da trådstarter ikke har fulgt moderators henvisning om å endre emnetittelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg