Iris_L Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Er det noen som vet om en norsk kjøp & salg php funksjon som man kan legge ut på hjemmesiden og andre kan legge ut det de har for salg. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 OScommerce finnes vel med norsk språkpakke? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Tusen hjertelig takk for svar Er det noe her da som jeg skal laste ned: http://www.oscommerce.com/solutions/downloads Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Finnes det andre gode systemer/funksjoner? Utenom Noah's classifieds? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Finnes det andre gode systemer/funksjoner? Utenom Noah's classifieds? 5900327[/snapback] Er det virkelig et ehandelssystem du skal ha? I oscommerce kan du legge ut varer, lage en handlekurv og betale (usikker på hvordan, men antar kredittkort osv). Så vidt jeg forstår er det du trenger et kjøp/salgs-formidligssted, hvor folk kan legge ut bildet av katta si og kontaktinfo... Eller skal du stå som mellomledd mellom kjøper og selger og håndtering av penger osv? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Bare for å informere om kredittkort.. Tror du må være godkjent av Visa eller noe for å kunne selge ting ved bruk av kredittkort, stemmer ikke det? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Vel, ikke nødvendigvis. Finnes 3.part-greier for det. Ellers har man alltids paypal Endret 10. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 uranus, nope... det er selvfølgelig en mulighet å opprette en slik tjeneste hos din bank, men det er ikke en vanlig måte å løse det på. Som regel benytter man en tredepart for å håndtere dette. Paypal, worldpay eller f.eks. 2checkout. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Paypal og det er vel paypal, ikke kredittkort. Si at jeg vil selge t-skjorter på min nettside da, og vil lage eget nettbutikk sak av det hvor folk _kan_ betale med kredittkort. Kan jeg da få avtaler hos en tredjepart som lar meg gjøre det? Hvis ja, hvor? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Paypal tar kredittkort. worldpay.com vil jeg sterkt anbefale. 2checkout.com er billige å begynne med, men de er av og til litt trege til å godkjenne betalinger ol. Derfor har jeg ikke testet de skikkelig ut. Edit: det finnes mange flere. Søk etter credit card processing på google.com Disse sidene fungerer slik at du sender brukeren videre dit, med beløp de skal betale og en id. Så betaler de til denne tredjeparten, slik at du slipper å håndtere billing og visakort nummer. Når betalingen er gjennomført får du et svar (API og mail) om at betalingen er OK, eventuelt avslått. Endret 11. april 2006 av ???????? Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Finnes det andre gode systemer/funksjoner? Utenom Noah's classifieds? 5900327[/snapback] Er det virkelig et ehandelssystem du skal ha? I oscommerce kan du legge ut varer, lage en handlekurv og betale (usikker på hvordan, men antar kredittkort osv). Så vidt jeg forstår er det du trenger et kjøp/salgs-formidligssted, hvor folk kan legge ut bildet av katta si og kontaktinfo... Eller skal du stå som mellomledd mellom kjøper og selger og håndtering av penger osv? 5900980[/snapback] Jeg skal ikke stå som noe mellom ledd. Folk må kunne legge ut ting som de har tilsalgs, gjerne med bilde og informasjon. Det står da epost osv... Noe lignende de de bruker her: http://dyrenett.no/no/s/an/?art= Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Finnes det andre gode systemer/funksjoner? Utenom Noah's classifieds? 5900327[/snapback] Er det virkelig et ehandelssystem du skal ha? I oscommerce kan du legge ut varer, lage en handlekurv og betale (usikker på hvordan, men antar kredittkort osv). Så vidt jeg forstår er det du trenger et kjøp/salgs-formidligssted, hvor folk kan legge ut bildet av katta si og kontaktinfo... Eller skal du stå som mellomledd mellom kjøper og selger og håndtering av penger osv? 5900980[/snapback] Jeg skal ikke stå som noe mellom ledd. Folk må kunne legge ut ting som de har tilsalgs, gjerne med bilde og informasjon. Det står da epost osv... Noe lignende de de bruker her: http://dyrenett.no/no/s/an/?art= 5908245[/snapback] Da er oCommerce litt overkill og dessuten ikke det du er på jakt etter i det hele tatt. Det du da trenger er et lite registreringsskript koblet mot en database slik at folk kan legge inn annonsene sine selv. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Er det noen her som har et slikt script som jeg kan laste ned? Jeg kan desverre ikke kode selv.. Prøver å lære, men det går ikke så raskt Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Mener å ha sett en liknende funksjonalitet i en modul i Mambo. Husker ikke hva den heter. Du kan søke etter moduler her. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Finner det ikke jeg.. Må helst være på norsk også Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Fant et forum hvor komponenten diskuteres: http://forum.joomla.org/index.php?topic=42872.msg232405 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå