f00b Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hei folkens! Jeg har søkt rundt på nettet uten noe særlig hell på dette. Jeg har nylig hatt et fri-år fra skole, hvor jeg har jobbet litt av og på. Grunnen til det var at jeg ikke visste hva jeg ville gå videre, eller hva jeg egentlig ville drive med. Nå har jeg funnet ut at jeg vil gjerne dra til utlandet, hvor sør amerika er min preferanse (helst et år), hvor jeg kan drive med frivillig arbeid, eller skole. Jeg ønsker også muligheten for språkkurs.. jeg vil gjerne engasjere meg, miljøvern og barnearbeid er midt i blinken! Er det noen som kan gi meg litt hjelp? Hadde vært utrolig bra å få komme i kontakt med noen som har gjort noe lignende, eventuelt noen som vet hvor jeg skal søke for å få informasjon om dette. Jeg lurer altså på om det finnes noen som tilbyr dette, hvor man jobber gratis, og får kost/losji gratis tilbake. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) For utdanning i utlandet kan du sjekke ANSA www.ansa.no Ref også tidligere tråd. Endret 20. april 2006 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Ville tatt kontakt med noen hjelpeorganisasjoner som holder på med arbeid der nede. En bekjent av familien tok sluttpakke og drog et år ned til Sør-Amerika(hun hadde vært der før, og ville reise litt rundt) og jobbet litt frivillig for en organisasjon. I dag jobber hun på organisasjonens hovedkontor i Sør-Am. med int'l juss. Nå er du neppe ferdig utdannet jurist, men uansett vil det sikkert se kjempepent ut på vitnemålet om du kan vise til frivillig arbeid gjennom en organisasjon. Synes det høres ut som en god ide om du er typen for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå