Gå til innhold

Hvordan er det å surfe nettet med PDA?

Tøffli

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge irritert meg over å måttte drasse med meg min bærbare PC når jeg kun skal surfe HW forumet, eller sjekke nyheter på VG.

Derfor lurer jeg nå på å kjøpe meg denne PDA'en: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313262

Hovedbruket vil bli surfing, msn, bilder og film.

Og i følge tester fungerer msn, fim og bilde helt utmerket... men jeg lurer fortsatt på hvordan det å surfe nettet med denne saken.

Hvor raskt går det? Kan det bli for lite RAM? Og hvordan er nettsurfingen generelt?

Håper noen som har testet dette kan svare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker sjøl en pda (HP's) med Microsoft Windows Mobile for Pocket PC 2003. Generelt er surfinga ok. Bruker IrDA til router, men hvis websida bruker veldig mye frames, da kommer feilmelding om at dette ikke støttes, men noen frames er ok. Mns funker helt ok når det gjelder den vanlige tekstchatt, men er ellers ganske begrensa. Bilder og mail er ikke noe problem, men film er både og, f.eks. kommer jeg med pda'en min ikke inn på NRK-Nett-TV. ;)

Lenke til kommentar
Det høres da ikke så værst ut  :)

Hvordan blir hastigheten da?

5902862[/snapback]

Jeg har kun testet det med Qtek 9100 koplet opp mot trådløse nettverk og da tar det 5-7 sekunder å laste hele Dagbladet-siden f.eks...

Å bruke dette forumet går som en lek. :)

Lenke til kommentar
En ting til jeg har lurt på angående PDA'er med WiFi er om det er mulig å streame video fra PC'en gjennom nettverket.... er dette fullt mulig?

Og i så fall, fungerer dette uten noen spesiell lagg?

5905962[/snapback]

Det har ikke jeg prøvd, men en kompis av meg har visst gjort dette på en Qtek 9090 uten problemer.

Lenke til kommentar
En ting til jeg har lurt på angående PDA'er med WiFi er om det er mulig å streame video fra PC'en gjennom nettverket.... er dette fullt mulig?

Og i så fall, fungerer dette uten noen spesiell lagg?

5905962[/snapback]

Funker helt fint.

Bruk PocketMusic som MP3-spiller. (Når du får PDA'en da)

Lenke til kommentar

Å surfe i 320x280 er knotete uansett hvordan du vrir og vender på det. Det gjelder også Opera (som er LANGT bedre enn IE). Det fungerer, men er overhode ikke noe du virkelig "gleder" deg til.Har ikke prøvd 640x480, men det sier seg vel selv at det vil fungere langt bedre. Med andre ord - skal du surfe mye er denne oppløsningen et must.

Ang streaming av musikk og video over nettverk så fungerer det knirkefritt på Dell X30'en min. På Qtek 9100 er det imidlerti problematisk, antagelig pga kombinasjonen dårlig WLAN og CPU.

Lenke til kommentar

Har nå bestilt Dell Axim™ X51-520 da den var på tilbud hos DELL.

Surfingen tror jeg holder for meg, da forum er det jeg egntlig siktet til ved surfing...

Og mulighet til å streame film pirrer også nyskjerrigheten min.

Glede seg :)

Lenke til kommentar

Flott å høre at Streamingen fungerer så bra!

Var redd for at det kun var noe som var av en helt ubrukelig kvalitet...

Også virker det kjekt å kunne bruke Skype på den!

Oioioi, etter å ha lest mer om PDA har jeg lastet ned masse merkelige og spennende program... den sakl nok få et stort bruksområde :dribble:

Lenke til kommentar

Flott å høre at Streamingen fungerer så bra!

Var redd for at det kun var noe som var av en helt ubrukelig kvalitet...

Også virker det kjekt å kunne bruke Skype på den!

Oioioi, etter å ha lest mer om PDA har jeg lastet ned masse merkelige og spennende program... den skal nok få et stort bruksområde :dribble:

Edit: Leif var innom

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...