TorAtle Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg er ute etter en løsning med plass til mange harddisker i 19" rack-format. 1) Dedikert kabinett til harddisker. Finnes det noe slikt? Jeg har sett noen fra Promise med fiber-tilkobling, men det er temmelig uaktuelt (høy pris). 2) Romslig kabinett med mange 5 1/4" eksterne brønner. Her har jeg funnet en hos Microplex: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=EYE4808BK&mcat=c112. Med 2stk Chieftek SATA hotswap-moduler (4 drev okkuperer 3 plasser) får jeg plass til 8 HD + DVD + USB-panel. Pris ca 3000kr. Noen bedre forslag? Skulle gjerne ha hatt enda noen flere harddisker inn i kabinettet... Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 hva med å bygge ett selv? så kan du lage det større:D Lenke til kommentar
TorAtle Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 hva med å bygge ett selv? så kan du lage det større:D 5900689[/snapback] Hehe, nei takk Det finnes faktisk en "RAID"-utgave av kabinettet jeg linket til også, forskjellen ligger i 2 store vifter i bakkant av kabinettet - samt at det ikke er lagt opp for hovedkort etc. Ellers er det ikke store forskjellene. Kabinettet er såpass billig at jeg kunne kjøpt 2stk og laget et stort hull mellom de for gjennomføring av SATA-kabler og muligens også strøm for å doble antall harddisker. Noen som har sett noen bedre løsninger? Lenke til kommentar
gmjoen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hva endte du opp med? Jeg ser på tilsvarende løsninger nå.... Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hva med noe slikt ? Koster litt ja, men hot-swap power og gode greier.... |2mmy| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå