alexio Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 ææææ, blir gal av å vente på at pc'en skal komme inn i windows... Selve oppstarten går bra, men det er i den sekvensen der man kan velge å gå inn i bios eller ikke den står i ca 1 minutt... hvordan skrur jeg ned "ventetiden"?? alexio Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Det er masse du kan gjøre for å skru ned ventetiden. 1: Disable at den skal søke etter nytt hardware (IDE) i hver oppstart. (om du ikke har noe i IDE Slave 2 f. eks. er det idiotisk at den søker etter noe nytt der hver oppstart). 2: I win98, kan du skrive msconfig (start-run-msconfig), hvor du bestemmer hvilke programmer som kommer ved oppstart,, men dette er nå helt i slutten av oppstarten da.. når du har logget på, etc. 3: Oppgradere bios? 4:Jeg er sikker på at det er mange oppstart freaks her som har masse gode tips.. Det er sinnsykt lenge siden jeg drev med slikt... Joachim Lenke til kommentar
Chief Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Har du rellativ ny maskin så bruker ikke BIOS noe tid på å finne IDE enhetene! Men du kan sikkert finne en instilling i BIOS som heter fast-boot e.l. Det eneste den gjør stort sett er å forhindre at maskinen teller gjennom hver byte av minnet du måtte ha! Tar møkkalang tid om du f.eks. har 1GB minne! Jeg har det motsatte problemet! Rekker ikke å se en dritt før maskinen begynner å starte OS'et! _________________ AMD Athlon XP 1800+ ASUS A7V8X 1 Apacer 512 DDR PC2700 @ 333 MSI GeForce4 TI 4200 64 @ 311,594 (3DMark2001SE build 330: 10620) Wester Digital 120G IBM 60GB & 40GB :sad: [ Denne Melding var redigert av: Chief på 2002-09-29 12:31 ] Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 bare vente det min maskin bruker selv lang tid på å boote det er fordi den søker etter raid og teller opp minnet men det gjør meg ingen ting fordi da kan jeg gjør lekser mens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå