Crankykid Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Har i den siste tiden fått et problem med BF2. Har lagt ved noen bilder som bevis, vanskelig å forklare. Disse strekene og "boksene" er over skjermen hele tiden. Mitt system er: P4 2,4GHz 2048 MB RAM 6800 Ultra AGP Har ikke overklokket og temperaturen ligger på ca 60 grader under spilling. Håper noen kan hjelpe meg med å få bort j****skapen! Forresten er det litt det samme problemet på Oblivion også, men da bare inne i bygninger og huler. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 oppdater grafikkdrivere og sjekk om det blir bedre Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Driverne er up to date. Nettopp lastet de ned. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Slike artifakter er mest forbunnet med overklokking eller for varme minnebrikker på grafikkortet som karnsje er ditt problem. Hvilken versjon av foreware bruker du? Prøv den siste NGO Nvidia Optimized driver Endret 10. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 lastet ned den driveren, men det ble ikke stort bedre. litt bedre men ikke mye. noen andre forslag? vær så snill!! Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Har NESTEN samme problem på et Gainward 6800ultra, men mine striper er horisontale Eksempel her Jeg minsket problemet ved å ha settings på medium, bortsett fra texture filtering på High, dette har minimert mitt problem i alle fall. En annen ting skal sies, jeg plukka av kjøleribbe på kortet i dag, fjerne noen HELT uttørka thermalpads og klinte på pasta, temperatur gikk ned, men jeg har ikke testa spill enda Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Kanskje det er et problem som bare er med 6800 Ultra kortene. Du må si hvordan resultatet ble KjellElvis. Vil ha bort dette problemet, er så utrolig irriterende!! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hadde problem med horisontale striper på 6600GT, men d forsvant av seg selv.. bare i CSS Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Har akkurat cruisa rundt på Great Wall i 20 minutter uten antydning til kjempegress. Så JIPPI!! Du HAR rensa vifte og kjøleribber? Den geniale konstruksjonen av 6800 korta gjør at det pakker seg helt til.. Nå har jeg tenkt å bestille meg en alternativ kjøler til dette kortet. Litt hyggeligere enn ett nytt kort gitt Noen som kan anbefale noe? Lykke til med ditt kort og! Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Hvor stor og vanskelig er den operasjonen da? Er litt nervøs for å begynne å rote med kortet. Må jeg åpne det dekselet for å komme til kjøleribbene? Har støvsugd, og tørket litt støv av viften en gang, og det hjalp litt, kanskje jeg skal prøve å gjøre det imorgen da! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Skal du bytte kjøler på Grafikk korte må du nok også ligge korte i fryseren for å få av GPU og Minne kjølerne uten å gjøre skade på korte.(Lim) Det er ikke så vanskelig nei, bare ta deg god tid og post om hjelp her så går det nok fint. Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Skal du bytte kjøler på Grafikk korte må du nok også ligge korte i fryseren for å få av GPU og Minne kjølerne uten å gjøre skade på korte.(Lim) Det er ikke så vanskelig nei, bare ta deg god tid og post om hjelp her så går det nok fint. 5900476[/snapback] Lim? Var bare thermal pads på mitt kort, litt seigt, men det sklir av. Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Hei, har et par spørsmål til, før jeg åpner og setter igang operasjonen. 1) Hva er thermal pads? (engelsk for kjøleribber?) 2) Hva er PASTA, og hva brukes det til? 3) Når jeg åpner dekselet på mitt kort, er det noen fjærer eller andre ting som kan sprette ut? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hei, har et par spørsmål til, før jeg åpner og setter igang operasjonen. 1) Hva er thermal pads? (engelsk for kjøleribber?) 2) Hva er PASTA, og hva brukes det til? 3) Når jeg åpner dekselet på mitt kort, er det noen fjærer eller andre ting som kan sprette ut? 5902853[/snapback] 1) Det er definitivt ikke kjøleribber . Det er det som brukes for å få kontakt mellom kjøler og kjerne/minne. Minner litt om tjukk og klissete teipbit... 2) Pasta, eller kjølepasta, brukes også for å få kontakt mellom kjøler og kjerne/minne. Men, som det ligger i navnet, så er dette en pasta som smøres utover, ikke bare en dum "teipbit" 3) Fjærer som spretter? Det er ikke min største bekymring i hvert fall :!: Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Du tar bare enkelt og greit av hele viftedelen. Sitter i 3-4 vanlige stjerneskruer på "undersiden". Mange tynne aluminiumsfinner med trang passasje, hvor støvet ELSKER å pakke seg sammen. Har du gainward-kort er det visstnok en litt annen løsning på dette. Jeg går ut ifra at du har den originale designen som ser sånn ut Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Den der så ganske lik ut som mitt ja. Må nok ta det imorgen, fordi jeg skal spille BigWar på BF2 idag. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ville lasta ned everest først jeg, sjekka om det er noe som er overklokket. Jeg hadde samme problem og fant ut at biosen hadde autoklokka etter resetting. Vil også anbefale deg å sjekke bios Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Ville lasta ned everest først jeg, sjekka om det er noe som er overklokket. Jeg hadde samme problem og fant ut at biosen hadde autoklokka etter resetting. Vil også anbefale deg å sjekke bios 5905184[/snapback] Nå har jeg lastet ned Everest, men hvordan ser jeg om kortet eventuellt er overklokket? Og hvordan sjekker jeg bios? Er litt noob når det gjelder sånne ting. Men er veldig takknemlige for at dere er så snille og hjelper meg. Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Drar opp igjen denne tråden jeg, har noen andre spørsmål. Noen som vet hva standard strømforsyning til Dell Dimension 4600 er? Og hvor mye trekker et GeForce 6800 Ultra? Fikk opp en feilmelding idag at jeg hadde for lite strøm, men har jo hatt skjermortet i ca 2 år uten problemer, før nå. Håper noen kan hjelpe. mvh Crankykid Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 åpne maskinen og kikk på strømforsyningens side, det står garantert stats på den der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå