Lidskjalv Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hei. Det har oppstått et fenomen som jeg ikke skjønner hvorfor skjer. Etter en harmløs boot nekter suse 9.3 å gå direkte til KDE som installasjonen har fått beskjed om å gjøre, og som den gjorde de første omstartene etter ferig install. Men stopper i lav-grafisk (ikke tekst modus) og venter på root-passord. Hvorfor skjer dette? Jeg kan klikke frem en konsoll og skive kde, og få kde til å starte, MEN bare som vindu oppå lag-grafikk "laget". Er det noe jeg kan gjøre for å få tilbake rein KDE boot? Ev. Hva gjør jeg feil som fører til dette? Pwd Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Dette er utdrag fra bootloggen: Starting HAL daemondone Starting SSH daemondone Starting service xdm<notice>startproc: execve (/usr/X11R6/bin/xdm) [ /usr/X11R6/bin/xdm ], [ LC_MONETARY= CONSOLE=/dev/console ROOTFS_FSTYPE=reiserfs TERM=linux SHELL=/bin/sh ROOTFS_FSCK=0 LC_NUMERIC= QTDIR=/usr/lib/qt3 LC_ALL= INIT_VERSION=sysvinit-2.85 INIT=/sbin/init KDEROOTHOME=/root/.kdm REDIRECT=/dev/tty1 COLUMNS=160 PATH=/sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin:/lib/klibc/bin LC_MESSAGES= vga=0x31a RUNLEVEL=5 LC_COLLATE= PWD=/ SPLASHCFG= LANG=nb_NO.UTF-8 ROOTFS_REALDEV=/lib/klibc//dev/hda2 PREVLEVEL=N LINES=64 HOME=/ SHLVL=2 XCURSOR_THEME=crystalwhite WINDOWMANAGER=/usr/X11R6/bin/twm LC_CTYPE=nb_NO.UTF-8 splash=silent SPLASH=no LC_TIME= ROOTFS_BLKDEV=/dev/hda2 _=/sbin/startproc DAEMON=/usr/X11R6/bin/xdm ] done Starting Firewall Initialization (phase 2 of 2) SuSEfirewall2: Warning: ip6tables does not support state matching. Extended IPv6 support disabled. done Master Resource Control: runlevel 5 has been reached Skipped services in runlevel 5: nfs smbfs <notice>killproc: kill(3285,3) Går det an å se noe her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå