Gå til innhold

SUSE laster ikke KDE - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei. Det har oppstått et fenomen som jeg ikke skjønner hvorfor skjer. Etter en harmløs boot nekter suse 9.3 å gå direkte til KDE som installasjonen har fått beskjed om å gjøre, og som den gjorde de første omstartene etter ferig install. Men stopper i lav-grafisk (ikke tekst modus) og venter på root-passord. Hvorfor skjer dette? Jeg kan klikke frem en konsoll og skive kde, og få kde til å starte, MEN bare som vindu oppå lag-grafikk "laget".

Er det noe jeg kan gjøre for å få tilbake rein KDE boot? Ev. Hva gjør jeg feil som fører til dette?

Pwd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er utdrag fra bootloggen:

Starting HAL daemondone

Starting SSH daemondone

Starting service xdm<notice>startproc: execve (/usr/X11R6/bin/xdm) [ /usr/X11R6/bin/xdm ], [ LC_MONETARY= CONSOLE=/dev/console ROOTFS_FSTYPE=reiserfs TERM=linux SHELL=/bin/sh ROOTFS_FSCK=0 LC_NUMERIC= QTDIR=/usr/lib/qt3 LC_ALL= INIT_VERSION=sysvinit-2.85 INIT=/sbin/init KDEROOTHOME=/root/.kdm REDIRECT=/dev/tty1 COLUMNS=160 PATH=/sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin:/lib/klibc/bin LC_MESSAGES= vga=0x31a RUNLEVEL=5 LC_COLLATE= PWD=/ SPLASHCFG= LANG=nb_NO.UTF-8 ROOTFS_REALDEV=/lib/klibc//dev/hda2 PREVLEVEL=N LINES=64 HOME=/ SHLVL=2 XCURSOR_THEME=crystalwhite WINDOWMANAGER=/usr/X11R6/bin/twm LC_CTYPE=nb_NO.UTF-8 splash=silent SPLASH=no LC_TIME= ROOTFS_BLKDEV=/dev/hda2 _=/sbin/startproc DAEMON=/usr/X11R6/bin/xdm ]

done

Starting Firewall Initialization (phase 2 of 2) SuSEfirewall2: Warning: ip6tables does not support state matching. Extended IPv6 support disabled.

done

Master Resource Control: runlevel 5 has been reached

Skipped services in runlevel 5: nfs smbfs

<notice>killproc: kill(3285,3)

Går det an å se noe her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...