Joakim Gjerde Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hei! Jeg kjører min egen server og jobber mye med php.. Lurer på om det er noen som kan anbefalle enten GD eller image Macgick? Er de vansklige å få til å virke? Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 på gd trenger du bare fjerne ett semikolon i php.ini for å få det til å virke, ImageMagic har jeg aldri prøvd så det vet jeg ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 på gd trenger du bare fjerne ett semikolon i php.ini for å få det til å virke, ImageMagic har jeg aldri prøvd så det vet jeg ikke 5899324[/snapback] Ikke bare, om du har innstallert fra source må du kompilere inn gd-modulen selv Lenke til kommentar
NH Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 her kommer smak og behag inn. selv liker jeg GD godt og føler det gir meg god kontroll, men som sagt. En smakssak. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 På ImageMagick må man ha Visual Studios.. Må man det på gd også? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Etter min mening er GD best mtp den er så og si standard på alle servere. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Har prøvd å innstalere GD men får det ikke til. Det står at dll versionen ikke har støtte for php så den er jo ikke noe for meg, men den andre versionen som ligger ute trenger man vel Visual studios for å innstalere... Ingen som vet om en .exe version av GD eller noe da? Eller en dll version med støtte for php Mvh Joakim gjerde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Lest http://www.boutell.com/gd/manual2.0.33.html ? Lenke til kommentar
NH Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 du trenger ikke laste ned GD på en windows maskin. last ned source pakka til windows. der finner du gd2.dll, legg den i extensions mappa og endre php.ini så den står under extensions og restart web serveren din. Eventuelt kan du jo bare bruke XAMMP, her følger ALLE extensions med, allt du trenger å gjøre er å endre php.ini (http://apachefriends.org) Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 XAMMP er til apache og jeg kjører iss... Men hvor finner jeg den såkalte source pakka til windows da? Mvh Jokakim gjerde Lenke til kommentar
NH Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 HER GD er bundled med php5 forøvrig... så den burde ligge der allerede. sjekk i php/ext og let etter gd2.dll, den burde ligge der. hvis ikke finner du den på samme lokasjon i zipfilen jeg ga link til over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå