wil Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hei. Det er nå lenge siden jeg har holdt på med Linux nå, men husker ikke hvordan jeg mounta Windows partisjonene mine i Linux. Noen som husker hvordan det var. Jeg får tilgang til dem i root, men ikke fra min vanlige bruker. Noen som kan fortelle hva jeg skal skrive i fstab? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 mount -t ntfs /dev/hdx /mnt/windowsmappe. I fstab skriver du: /dev/hdxx /mnt/ntfs ntfs defaults 0 0 Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 For å gi tilgang til en gitt bruker: mount -t vfat -o uid=wil,gid=users /mnt/fat32 /dev/sda2 mount -t ntfs -o uid=wil,gid=users /mnt/ntfs /dev/sda1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 (endret) kommandoen til FLuAA fungerer ikke. Det er jo det som står Default i /etc/fstab i Slackware. Problemet er at hvis jeg prøver å gå inn på den mounta mappa med brukeren min får jeg bare melding om at den ikke kan komme inn på partisjonen, men skal prøve de andre kommandoene. w3edr5t: hva skriver jeg for å få til den kommandoen i fstab da? Det liggna faktisk på den kommandoen jeg brukte før for å mounte partisjonen. Endret 11. april 2006 av wil Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 w3edr5t: kommandoen din fungerte kjempe fint. Jeg skrev omtrent det du skrev i posten. Det skrev jeg inni /etc/fstab. Lagra det, og restarta. Når fikk jeg fram partisjonen mine i Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå