danandre Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Heisann! Jeg jobber for tiden med å utvikle en type software innenfor spillbransjen. Jeg er fortsatt i idéfasen og jobber for å lage en skisse av hvordan GUI burde se ut. Jeg er ikke koder, så jeg har litt problemer med å skisse hvordan utseende burde se ut, og det å lage demoer av ulike funksjoner som skal implementeres. Problemet er altså at jeg har nesten null peiling på koding (koder litt PHP/MySQL, men ikke innenfor C++/Delphi osv. Er det noen som vet om et program som lager enkle forms, med noen få funksjoner som: åpne ny dialog, legge til bilde osv ... ? Har prøvd meg litt i Visual C++, men det tar evigheter å lære seg alle funksjonene I tillegg når jeg prøver å legge til bilder i VC++ så får jeg en feilmelding ved kompilering om at den mangler noen resources ellerno. Forresten, er det noen her som har erfaringer fra RentACoder.com? Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 antar at du er ute etter å lage en skisse, eller muligens en enkel prototype.. det kjappeste å komme i gang med her er VB eller Glade (gtk-sharp) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 VB.NET er genialt for dette. Last ned VB.NET 2005 Express. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Eller lær deg å programmere ordentlig selv, er deilig når du begynner å få til ting! Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 kimla: hysh! han kommer til å ville betale oss masse gryn når han skjønner at VB bare tar ham halvveis på veien Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 VB.NET er "drag & drop" og minimalt med kode for å lage et funksjonelt GUI. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 chills: um, ja? (jeg bare ranter - kommer sikkert et stykke med VB også) Lenke til kommentar
danandre Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Hehe takk for hjelpen Tror ikke jeg orker å sette meg helt inn i de avanserte funksjonene helt enda Skal teste VB.NET senere så får jeg se hva jeg får til Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg kan en del VB.NET. Er det noe du lurer på kan du godt sende meg en PM. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) MS Visio har vel en mulighet for å "tegne" brukergrensenitt...ikke at de vil fungere som annet enn et bilde da, men.... Ellers er vel VB(.NET) greit for slikt... Endret 21. april 2006 av smetho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå