Gå til innhold

Problemer med Autofokus Nikon D70 (18-70mm)


Anbefalte innlegg

Hei. Har fått testet mitt "nye" Nikon D70 kamera noen få dager nå, og har oppdaget ett problem med Autofokus. Objektivet er standard Nikkor 18-70mm AF-S

 

Problemer oppstår både på "Auto" bilde modus og manuelle programmer.

 

Noen ganger funker ikke autofokus i det hele tatt, og begge feltene er skravert (mørke) i menyen. (Valg 2 og 3).

Bryteren på selve objektivet står på M/A, bryteren på kameraet står på AF. Så alt skal være satt til Autofokus. Har også prøvd å se om bryteren med * og L har noen påvirkning, men det er ikke noe forskjell på * eller L posisjon.

 

Autofokusen kan også slutte å funke etter at jeg har tatt noen bilder, flytter meg litt og så står det bare F-- i displayet oppe og i søkeren.

Går jeg da inn i menyen er autofokus feltene skravert bort. Noen ganger funker det å justere fokusen manuelt litt og da funker plutselig autofokusen igjen.

 

Andre ganger tar det mye lengre tid. Har også prøvd å slå kameraet av og på, uten at dette hjelper.

 

Knappene på både objektivet og selve kameraet er faste og fine, så det er ikke noe problem her, med at knappene flytter på seg.

 

Kan det være et software problem etter at jeg oppgraderte firmware til versjon 2.0? Han som hadde kameraet før meg sier at han ikke hadde noe problemer, og jeg hadde ikke noe problemer med autofokus den første dagen jeg heller.

 

Takker for alle svar og innspill, da dette er litt irriterende...

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...